تحلیل اختصاصی از بازار بورس امروز ۱۷ دی و پیش بینی بازار فردا

چهارشنبه ، 17 دی 1393 ، 17:54

بانکی دات آی آر: لازم به ذکر است که این تحلیل‌ها نظرات کارشناسان اختصاصی کارگزاری آبان است و هیچ تضمینی برای سودآور بودن نیست.

طبق پیش بینی متاسفانه همچنان شاهد ادامه نزول قیمت ها در اکثر گروه ها و نمادها هستیم و با اینکه در بازار امروز شروعی متعادل داشتیم اما همچنان در سایه بی اعتمادی و جو منفی، با فشار فروش فروشندگان و عقب نشینی محسوس خریداران، مجددا بازاری منفی را  تا انتها نظاره گر بودیم.

در این بین گروه ساختمانی از فشار فروش کمتری (بخصوص در اواخر بازار) و در نتیجه معاملات متعادل تر و در انتها نوسانات مثبتی برخوردار بودند که نمادها با p/e پایینتر همچون ثتران، ثباغ و ثشرق از اقبال بیشتری برخوردار بودند. در گروه بانکی، وبصادر با معاملات مثبت بکار خود پایان داد که با توجه به قرار داشتن در سطح حمایتی 70 تومان و قیمت پایین سهم مورد اقبال بیشتر خریداران قرار گرفت. گروه سیمانی، بیمه ها، خودرویی ها و تجهیزاتی ها اکثرا منفی بکار خود پایان دادند که در این بین ختور و خمتور از گروه خودرویی و قطعه سازان، فاراک از گروه تجهیزاتی از اقبال بیشتر و معاملات مثبت تری برخوردار بودند.

همانطور که در گزارش قبلی عنوان شد بازار در اکثر گروه ها و نمادها در سطوح حمایتی قرار دارد که از کم بودن فروشندگان حکایت  دارد و حجم پایین دادوستدها نیز تایید کننده همین موضوع می باشد اما به دلیل فضای ابهام گونه اقتصاد کشور و بخصوص بازار سرمایه، خریداران پر قدرت هم وارد میدان نمیشوند و عملا نتیجه چنین رویداری روکودی معنا دار و حتی افت فرسایشی بازار سرمایه می باشد.

در صورت ادامه ریزش های قیمت نفت جهانی همچنان بازار سرمایه با رکود و افت بیشتر مواجه خواهد شد. از معدود گروه های پر تقاضای امروز به گروه غذایی می توان اشاره نمود که احتمالا صرفا بر حسب علم تکنیکال با افزایش تقاضا و رشد قیمتی مواجه گشتند. گروه دارو نیز اکثرا متعادل  و با حجم بالاتری از تقاضا نسبت به روز های گذشته مواجه شدند که می تواند به دلیل ریسک پایین و داشتن شرایط بنیبادی مطلوب صورت گرفته باشد.

در انتها در صورت عدم رخداد سیاسی خاصی و عدم ریزش مجدد قیمت نفت و اکثر فلزات رنگین، میتوان بازاری متعادل را برای شنبه انتظار داشت.

تحلیل و اخبار حوزه بورس در سایت بانکی با همکاری و حمایت کارگزاری آبان تولید و عرضه می شود.

► اطلاعیه های مهم کدال در بازار بورس مورخه 17دی ماه ۹۳
تحلیل تکنیکال نماد ایران خودرو ◄

مطالب مرتبط
بنر