تحلیل اختصاصی از بازار بورس امروز 20 دی و پیش بینی بازار فردا

شنبه ، 20 دی 1393 ، 22:18

 

بانکی دات آی آر: لازم به ذکر است که این تحلیل‌ها نظرات کارشناسان اختصاصی کارگزاری آبان است و هیچ تضمینی برای سودآور بودن نیست.

رشد اندک قیمت نفت هم نتوانست از جو منفی حاکم بر بازار سرمایه بکاهد و همچنان شاهد ریزش قیمت ها در اکثر گروه ها و در نتیجه ادامه شرایط بحرانی هستیم تا جایی که برخی نمادها با داشتن p/e های پایین تر از 4 نیز همچنان با فروش های فروشندگان زیان دیده، مواجه می باشند.

البته شروع بازار بسیار کم حجم و اندکی مثبت بود اما طبق دادوستدهای هفته های اخیر با گذشت زمان معاملات و غلبه فروشندگان بر خریداران، در نهایت ریزش قیمت ها را مشاهده نمودیم. معاملات بلوکی و دوطرفه برای مثبت شدن شاخص کل و یا کمتر شدن ریزش شاخص کل این بار در نماد وغدیر ادامه داشت.

شایعه تعدیل مثبت خودرو و بترانس و همچنبن شروع بررسی بودجه94 در کمیسیون تلفیق از فردا، دیدار کری، سلطان قابوس (پادشاده عمان) و ظریف در آلمان و گفتگو پیرامون مسائل هسته ای، رخدادهای تروریستی فرانسه، تنش و ناآرامی های عراق، سوریه وبحرین و کشیدن شدن آنها به مرزهای عربستان، کویت و قطر(که هر سه کشور مذکور در حالت آماده باش می باشند) و در نتیجه رشد قیمت های جهانی طلا  همگی از رخدادهای مهم و تاثیر گذار روز های اخیر می باشند.

اکثر گروه ها و نمادها در سطوح حمایتی محکمی قرار دارند که افزایش حجم معاملات در سطوح مذکور می تواند منجر به افزایش قیمتی آنها گردد. در گروه پالایشگاهی همچنان شاهد توقف نمادهای گروه می باشیم که امیدواریم با بازگشایی سریع و بدون دامنه حجم مبنا پالایشگاهی ها و نمادهای متوقف از ادامه اصلاح فرسایشی و زمان بر بازار سرمایه جلوگیری شود و سرمایه های بالایی که در گروه و نمادهای مذکور بلوکه شده آزاد شود تا نقدشوندگی بازار سرمایه بعنوان یکی از مهمترین فاکتورها، همچنان محفوظ بماند.

برای فردا همچنان بازاری منفی و البته کمی متعادلتر در برخی نمادها و گروه ها که صف فروش آنها جمع آوری شده (همچون گروه خودرویی و ساختمانی و...) پیش بینی میشود.

تحلیل و اخبار حوزه بورس در سایت بانکی با همکاری و حمایت کارگزاری آبان تولید و عرضه می شود.

► تحلیل تکنیکال نماد مپنا
اطلاعیه های مهم کدال در بازار بورس مورخه 20 دی 93 ◄

مطالب مرتبط
بنر