تحلیل اختصاصی از بازار بورس ۳۰ دی و پیش بینی بازار فردا

چهارشنبه ، 1 بهمن 1393 ، 11:03

 

بانکی دات آی آر: لازم به ذکر است که این تحلیل‌ها نظرات کارشناسان اختصاصی کارگزاری آبان است و هیچ تضمینی برای سودآور بودن نیست.

طبق انتظار شروع بازار بخصوص در گروه خودرویی و ساختمانی مثبت دنبال گردید اما خیلی زود با عقب نشینی خریداران و غلبه فروشندگان خسته و متضررشاهد افت مجدد قیمت ها و از دست رفتن بسیاری از سطوح حمایتی و در نهایت القا جو منفی و ریزش مجدد قیمت ها بودیم.

البته حجم بسیار پایین دادوستدها همانطور که در گزارشات گذشته زنگ خطر آن به صدا در آمده بود، از کاهش نقدشوندگی حکایت دارد. در این بازار کم رمق و منفی، تراکم ارائه گزارشات خوب و بد شرکت ها همچنان ادامه دارد تا جایی که گزارش مناسب و پوشش91% سکرمان و پوشش74% کرمانشاه، رشد17 ریالی سودآوری والبر و گزارش خوب و پوشش72%وایران، گزارش منفی دپارس و پوشش کم 27% آن، پوشش68%همراه و تکرار سود قبلی و گزارش متوسط همکاران سیستم، پوشش85% ورشد136%فروش، تعدیل مثبت شیران و پوشش41%حکمت و تعدیل منفی سشمال، گزارش مناسب داسوه و پوشش مناسب مسکن زاینده رود و خدمات انفورماتیک را نظاره گر بودیم.

در این بین ادامه رفتار سلیقه ای و عدم رفتن به گره معاملاتی برخی نمادها همچون بشهاب و عدم بازگشایی نمادهای متوقف بخصوص پالایشگاهی ها به جو ناامیدی و منفی بازار می افزاید. در بازارهای جهانی ادامه ریزش قیمت های نفت و احتمالا بروز جنگ سرد جدیدی در بازار پتروشیمی بخصوص تولید کنندگان حوزه خلیج فارس و افت قیمت های پتروشیمی، می تواند شرایط دشوارتری برای تولید کنندگان این محصولات ایجاد نماید که با بالا گرفتن رقابت برای تصاحب سهم بیشتر بازار، معادلات هم پیچیده تر خواهد گردید.

در اخبار سیاسی نیز علی رغم مصاحبه های مثبت و امیدوارکننده دولتمردان داخلی، افزایش فشار کنگره امریکا برای تحریم های بیشتر به نظر کفه ترازو بسمت عدم توافق سنگینی می نماید. در کل برای بازار سرمایه همچنان ادامه نزول با کم شدن حجم معاملات و منفی های زمان بر و فرسایشی انتظار میرود و به غیر از شوک سیاسی و شوک ورود نقدینگی سنگین به نظر راه خروجی از این وضعیت برای بازار نمی توان متصور بود.

تحلیل و اخبار حوزه بورس در سایت بانکی با همکاری و حمایت کارگزاری آبان تولید و عرضه می شود.

► اطلاعیه های مهم کدال در بازار بورس مورخه۳۰دی ماه ۹۳
تحلیل تکنیکال نماد سرمایه گذاری مسکن شمال شرق ◄

مطالب مرتبط
بنر