اطلاعیه های مهم کدال در بازار بورس مورخه ۶بهمن ماه ۹۳

سه شنبه ، 7 بهمن 1393 ، 10:18

 

بانکی دات آی آر: لازم به ذکر است که این تحلیل‌ها نظرات کارشناسان اختصاصی کارگزاری آبان است و هیچ تضمینی برای سودآور بودن نیست.

کشتیرانی دریای خزر

طبق آخرین پیش بینی که شرکت برای سال مالی 93 انتشار داده ؛ سود هر سهم خود را با سرمایه ای معادل 540 میلیارد ریال به مبلغ 679 ریال اعلام نموده که در مقایسه با پیش بینی قبل 23 درصد تعدیل مثبت داشته است.هم چنین طی دوره 9 ماهه منتهی به 30/9/93 حدود 80 درصد این رقم را پوشش داده است.سود هر سهم تلفیقی نیز به مبلغ 717 ریال پیش بینی شده است. سود تقسيمي پيشنهادي هيئت مديره نیز ؛ معادل 80% سود خالص (متناظر با 77% سود انباشته پايان اين سال) اعلام شده است.
فروش و درآمد شرکت بالغ بر 1.033 میلیارد ریال درنظرگرفته شده که نسبت به بودجه قبل با 3 درصد رشد همراه شده است که عمدتا ناشی از افزايش درآمد حمل شناورهاي ملکي می باشد. . ناوگان حمل شرکت متشکل از 16 کشتي به ظرفيت حمل 75.039 تن مي باشد.طی دوره 9 ماهه مبلغ 823 میلیارد ریال درآمد کسب شده است.بهای تمام شده نیز با 6 درصد کاهش نسبت به بودجه قبل به مبلغ 595 میلیارد ریال برآورد شده است.این افت در پی ؛ کاهش هزينه سوخت و عوارض بندري صورت گرفته که درنتیجه آن حاشیه سود ناخالص شرکت از میزان 37 درصد در بودجه قبل به میزان 42 درصد در بودجه فعلی رسیده است.
در این میان هزینه های مالی 85 درصد افزایش یافته و به مبلغ 18 میلیارد ریال رسیده هم چنین سود سپرده های بانکی با 11 میلیارد ریال افزایش درآمدهای غیر عملیاتی شرکت را به مبلغ 19 میلیارد ریال رسانیده است.گفتنی است تمامی درآمدها و هزينه هاي ارزي شرکت در سال مالي 93 به نرخ هر دلار 26.500 ريال تسعير شده است
در مجموع تعدیل مثبت شرکت به جهت عقد قراردادهای جدید و افزایش درآمد حمل شناورهای ملکی و از سویی دیگر ؛ کاهش بهای تمام شده به جهت افت هزینه های سوخت و عوارض بندری رخ داده است.


تحلیل و اخبار حوزه بورس در سایت بانکی با همکاری و حمایت کارگزاری آبان تولید و عرضه می شود.

► تحلیل تکنیکال نماد نفت بهران
تحلیل اختصاصی از بازار بورس ۶بهمن و پیش بینی بازار فردا ◄

مطالب مرتبط
بنر