تحلیل اختصاصی از بازار بورس 7بهمن و پیش بینی بازار فردا

سه شنبه ، 7 بهمن 1393 ، 23:02

 

بانکی دات آی آر: لازم به ذکر است که این تحلیل‌ها نظرات کارشناسان اختصاصی کارگزاری آبان است و هیچ تضمینی برای سودآور بودن نیست.

طبق پیش بینی بازار شروعی متعادل با گرایش منفی در اکثر گروه‌ها و نمادها را تجربه نمود که متاسفانه با ادامه جابجایی بلوک هایی در درصدهای مثبت این بار در نمادهای وتجارت، خودرو و وبملت و در نتیجه رشد شاخص کل مواجه گشتیم. البته در اواخر بازار ادامه خریدهای خریداران و غلبه آنها بر فروشندگان کاملا محسوس بود و به همین دلیل فردا به احتمال فراوان بازاری مثبت وپرتقاضا در اکثر گروه ها بخصوص گروه های خودرویی، لیزینگی، بانکی و ساختمانی و برخی گروه ها و تک نمادهایی که ریزش بالایی تجربه نموده اند همچون گروه سیمانی و...را نظاره گر خواهیم بود.

در ادامه ارائه قطار گزارشات شرکت ها به شناسایی زیان223 ریالی بکام و زیان سنگین 452 ریالی سایپا دیزل عمدتا به دلیل هرینه های مالی کمر شکن می توان اشاره نمود. با توجه به عملکرد 9ماه سیدکو و عملکرد نامناسب سهامدار عمده علی رغم خریدها و حمایت های کم حجم در قیمت هایی در محدوده عرضه اولیه، احتمالا با نفوظ قیمتی سهم به 150 تومان، شاهد افت بیشتر سهم باشیم.

در گروه لیزینگی، بخصوص بعد از فروش های افراطی حقوقی ها و حقیقی ها بعد از تعدیل مثبت102% نماد ولساپا شاهد افزایش چشمگیر تقاضا علی رغم p/e بالاتر از هم گروهی ها و صف خرید آن بودیم که به نظر با توجه به نحوه و کیفیت مناسب سودآوری ولساپا همچنان رشد قیمتی با حمایت های سهامداران عمده را تجربه نماید و حق تقدم آن با توجه به صف خرید سهم مورد توجه افراد ریسک پذیر قرار گیرد. در انتها با توجه به جو مثبت دادوستدهای فردا همچنان تاکید و تامل در خرید ها بخصوص دوری از خریدهای احساسی و هیجانی و تا جای امکان عدم خرید در صف خرید و درصدهای کامل مثبت سهام پرریسک با p/e بالا می تواند رویکرد مناسبی تلقی گردد. در اخبار سیاسی، استمرار سیگنال های مثبت مبنی بر رسیدن به توافق حداقلی از سوی طرفین مذاکرات بخصوص تیم مذاکره کننده کشورمان و همچنین تلاش اپک برای بالا کشیدن قیمت های جهانی نفت علی رغم رکود اقتصاد ی جهانی از اخبار مهم و تاثیر گذار بود.

 

تحلیل و اخبار حوزه بورس در سایت بانکی با همکاری و حمایت کارگزاری آبان تولید و عرضه می شود.

► اطلاعیه های مهم کدال در بازار بورس سه شنبه 7 بهمن 93
تحلیل تکنیکال نماد نفت بهران ◄

مطالب مرتبط
بنر