تحلیل اختصاصی از بازار بورس 12بهمن و پیش بینی بازار فردا

دوشنبه ، 13 بهمن 1393 ، 10:29

بانکی دات آی آر: لازم به ذکر است که این تحلیل‌ها نظرات کارشناسان اختصاصی کارگزاری آبان است و هیچ تضمینی برای سودآور بودن نیست.

طبق انتظار حجم عرضه ها  در اکثر گروه ها افزایش یافت و نوسان گیرها و کوتاه مدتی‌ها به شناسایی سود پرداختند که همسو شدن با معاملات هیجانی منجر به نوسانات منفی در برخی نمادهای تاثیر گذار نیز گردید. اما با فروکش کردن هیجانات مذکور، معاملاتی متعادل و حتی مثبت را تا آخر زمان دادستدها مشاهده نمودیم.

احتمالا فردا شروعی متعادل با گرایشی منفی را نظاره گر باشیم که با غلبه احتمالی خریداران و عقب نشینی فروشندگان و تمایل نوسانگیرها و کوتاه مدتی ها به خرید مجدد حتی با قیمت های بالاتر، پایان مثبتی برای بازار رقم بخورد. گروه لیزنگی با تعدیل مثبت ولبهمن و بازگشایی موفق حدود13% آن معاملات پرحجم تر و پرتقاضاتری نسبت به کل بازار تجربه نمودند که از نگاه ویژه فعالین بازار سرمایه به گروه لیزینگی حکایت دارد.

گروه خودرویی با حجم عرضه های بیشتری نسبت به کل بازار مواجه گردیدند که در نماد خودرو به عنوان تاثیر گذارترین نماد گروه، فروش های حقوقی سرمایه گذاری سمند به عنوان سهامدار عمده و حامی سهم، مزید بر علت بود و فشار فروش ها را دو چندان نموده بود.

متاسفانه فروش های حقوقی های تاثیر گذار بازار همچون دانایان پارس، مهر،  سرمایه گذاری سمند، برخی بانک ها، بیمه ایران و صندوق رضوی همچنان ادامه دارد. در خبرهای سیاسی اعتراف رئیس جمهور امریکا بر پایبند ی ایران به توافق ژنو و تعهداتش و همچنین تلاش فراوان طرفین مذاکرات به حصول توافقی جامع امید به دست یابی به توافق را دوچندان نموده است.

در انتها گزارشات ضعیف  تعدیل منفی42%غپاک، 50% منفی شفارا و 30%منفی دانا، شرایط رکود فراگیر اقتصاد کل کشور را پیش از بیش نمایان ساخته است. تنها خبر مربوط به حصول توافق هسته ای و یا افزایش نقدینگی (افزایش تورم در نتیجه چاپ پول) می تواند جهت برون رفت از شرایط فعلی مؤثر باشد.

تحلیل و اخبار حوزه بورس در سایت بانکی با همکاری و حمایت کارگزاری آبان تولید و عرضه می شود.

► اطلاعیه های مهم کدال در بازار بورس مورخه ۱۲ بهمن ماه ۹۳
تحلیل تکنیکال نماد گروه بهمن ◄

مطالب مرتبط
بنر