تحلیل اختصاصی از بازار بورس ۳اسفند و پیش بینی بازار فردا

دوشنبه ، 4 اسفند 1393 ، 10:10

 

بانکی دات آی آر: لازم به ذکر است که این تحلیل‌ها نظرات کارشناسان اختصاصی کارگزاری آبان است و هیچ تضمینی برای سودآور بودن نیست.

طبق انتظار در آغاز بازار، گروه بانکی و دارویی معاملات مثبت و در بقیه بازار معاملات متعادل با گرایشی منفی را شاهد بودیم که با گذشت زمان دادوستدها و اعمال فشار فروش گروه خودرویی به ویژه در نمادهای زامیاد و خساپا و مهمتر از آن اعلام اخبار منفی هسته ای و به نوعی دوئل رسانه ای جان کری و ظریف بازار با هیجانات جو منفی، اکثرا دادوستدهای منفی را تجربه نمود که حتی هیجانات مثبت کوتاه گروه ساختمانی و حتی برخی خودرویی ها همچون خودرو و خبهمن نیز نتوانست از جو منفی بکاهد و در نهایت بازار منفی به کار خود پایان داد.

البته گزارش برخی گروه ها و شرکت ها مناسب بود از آن جمله به گروه دارویی، بانکی، برخی قطعه سازان، گروه آی تی، ساختمانی و حمل و نقل می توان اشاره نمود.رشد17% سود رازک، 28% سود داسوده، 16% دکیمی، 27% ابوریحان ادامه گزارشات مثبت گروه دارویی، و جهش51% سود توریل و البته بازگشایی موفق حسنا و رشد حدود9%آن را نظاره گر بودیم. خمحرکه کاهش چشمگیر48%سود و ذوب آهن76% منفی را اعلام نمودند.

سغرب کاهش 20%سود داشت و گروه سیمانی نیز همچنان بی رمق، کم حجم و منفی دادوستد شدند. اما شکربن با جهش سود آوری و بازگشایی10%مثبت و در نتیجه صف خرید وپترو و رشد قیمتی آن مواجه گردید. شپترو20%تعدیل منفی و پاکشو6%تعدیل مثبت داد و شازند برخلاف انتظارها 26% سود 94 را با افزایش پیش بینی نمود.

در گروه فلزات رنگین، کالسیمین از وضیعت بد گروه بیشتر رونمایی نمود و30% تعدیل منفی و وسپه با رشد 28% بودجه 94 را اعلام نمود.در گروه بیمه ای آسیا با تعدیل مثبت48% مواجه شد و در گروه آی تی رانفور رشد21% را اعلام نمود.

در کل گزارشات اکثرا در عین محافظه کاری، مناسب بودند اما جو بازار اکثرا متاثر از جریانات هسته ای منفی دنبال گردید و پیش بینی میشود فردا نیز اکثرا شروعی منفی را نظاره گر باشیم اما در ادامه با گروه ساختمانی و خودرویی با افزایش محسوس تقاضا دادوستدهای متعادلتری را نظاره گر باشیم.


تحلیل و اخبار حوزه بورس در سایت بانکی با همکاری و حمایت کارگزاری آبان تولید و عرضه می شود.

► اطلاعیه های مهم کدال در بازار بورس مورخه ۳اسفند ماه ۹۳
تحلیل تکنیکال نماد نفت بهران ◄

مطالب مرتبط
بنر