اطلاعیه های مهم کدال در بازار بورس مورخه ۶اسفند ماه ۹۳

پنجشنبه ، 7 اسفند 1393 ، 09:26

 

بانکی دات آی آر: لازم به ذکر است که این تحلیل‌ها نظرات کارشناسان اختصاصی کارگزاری آبان است و هیچ تضمینی برای سودآور بودن نیست.

شرکت زامیاد
شرکت سود هر سهم سال 94 را نسبت به سال 93، با 400 درصد افزایش، 25 ریال اعلام کرده است.
محصولات شرکت انواع وانت، کامیون و مینی تراک می باشد که نزدیک به 90 درصد مبلغ فروش متعلق به فروش انواع وانت است. افزایش تیراژ تولید در کنار افزایش نرخ محصولات سبب شده تا مبلغ فروش با افزایش 24 درصدی به 1.38 میلیارد تومان برسد. بهای تمام شده 12 درصد و هزینه های اداری ، عمومی و تشکیلاتی 18 درصد افزایش یافته که در مجموع رشد 112 درصدی سود عملیاتی و رسیده به 60 میلیارد تومان را در پی داشته است.
هزینه مالی شرکت با رشد 37 درصدی ، 62 میلیارد تومان برآورد شده است و درآمد سرمایه گذاریهای غیر عملیاتی که شامل سپرده بانکی است با افت 52 درصدی به 6.6 میلیارد تومان رسید است. تسهیلات مالی خزامیا در سال 93، 379 میلیارد تومان با نرخ سود 28 درصد بوده که در سال 94 به 275 میلیارد تومان کاهش یافته است. به این ترتیب بخشی از تامین مالی شرکت از طریق تسهیلات و بخشی دیگر از طریق فروش سپرده های بانکی تامین شده است.


شرکت دوده صنعتی پارس
نماد شرکت بیست و نهم بهمن ماه متوقف شد تا طبق بودجه سود هر سهم سال 94 نسبت به سال 93 با 550 درصد افزایش ، 31 تومان اعلام شود
تنها محصول شرکت دوده فاز است که عمدتا در لاستیک سازی استفاده می شود.. مقدار فروش 39 درصد افزایش یافته و به 25 هزار تن رسیده است ولی قیمت فروش با افت 10 درصدی 3610 تومان به ازای هر کیلو تعیین شده است. شدوص فروش صادراتی ندارد و نرخ فروش داخلی بر اساس مصوبه کمیته فروش شرکت کربن ایران و دوده صنعتی پارس تعیین می شود. (شدوص جز شرکت های فرعی شکربن است). در مجموع مبلغ فروش با افزایش 22 درصدی به 90 میلیارد تومان رسیده است.
سود عملیاتی شرکت 1.5 برابر شده و رقم 7.7 میلیارد تومان را به ثبت رسانده است و هزینه های مالی با 20 درصد افزایش ، 3.3 میلیارد تومان برآورد شده است.
اگرچه با راه اندازی خط جدید ظرفیت اسمی شرکت به 30 هزار تن افزایش یافته ولی با توجه به رکود صنعت لاستیک و واردات بی رویه لاستیک های چینی باید دید آیا شدوص می تواند مبلغ پیشبینی شده را محقق سازد یا خیر.




تحلیل و اخبار حوزه بورس در سایت بانکی با همکاری و حمایت کارگزاری آبان تولید و عرضه می شود.

► تحلیل تکنیکال نماد پتروشیمی جم
تحلیل اختصاصی از بازار بورس ۶اسفند و پیش بینی بازار فردا ◄

مطالب مرتبط
بنر