تحلیل اختصاصی از بازار بورس ۱۱اسفند و پیش بینی بازار فردا

سه شنبه ، 12 اسفند 1393 ، 09:41

بانکی دات آی آر: لازم به ذکر است که این تحلیل‌ها نظرات کارشناسان اختصاصی کارگزاری آبان است و هیچ تضمینی برای سودآور بودن نیست.

طبق پیش بینی، بازار شروعی مثبت و پرتقاضا را در اکثر گروه ها تجربه نمود. اما با  گذشت زمان معاملات با افزایش عرضه ها و در نهایت عقب نشینی خریداران مواجه گردیدیم که در نهایت پایانی متعادل با گرایشی مثبت را سبب شد. البته حجم عرضه ها متاسفانه از سوی حقوقی ها  در گروه خودرویی افزایش محسوسی داشت که در نهایت گروه مذکور را متعادل و حتی با نوسانات منفی همراه ساخت.

در گروه بانکی معاملات بسیار پرحجم بانک صادرات و جایجایی و فروش حقوقی و البته خرید حقیقی ها تآمل برانگیز بود. طبق شنیده ها کد حقوقی ماهیدشت که مدتها با عرضه های کمر شکن معاملات فرسایشی منفی را برای بانک صادرات به ارمغان آورده بود، صفر گردید و به نظر به غیر از کد خصوصی سازی و دولت  باعرضه کننده خاص دیگری مواجه نباشیم و وبصادر با شیبی آرامتر بسمت ارزش اسمی خود راهی شود.

بقیه هم گروهی ها همچون دی، انصارو وکار و...نیز معاملات پر حجمتر و البته مثبت تر از روزهای گذشته را تجربه نمودند. گروه بنیادی محور دارویی با خبر افزایش سرمایه از محل انباشته و تجدید ارزیابی دارایی های دکوثر اکثراً مثبت به کار خود پایان دادند.

گروه ساختمانی با عرضه های نوسان گیرها و کوتاه مدتی ها و شناسایی سود آنها، شروعی منفی اما پایانی متعادل را رقم زدند و به نظر فردا با ادامه جابجایی سهامداران، پتانسیل برای رشد مجدد را فراهم خواهند نمود. گروه قندی بعد از مدتها با اقبال بازار مواجه شده و معاملاتی مثبت را تجربه نمودند.

از گروه های همچنان کم حجم و البته با اقبال بیشتر نسبت به روزهای گذشته  به گروه سیمانی، پتروشیمی و فلزات و معدنی ها می توان اشاره نمود که اکثرا با وجود p/eهای پایین، چشم انداز روشن نداشته و یا با ابهامات مختلف مواجه می باشند. گروه لیزینگی و دارویی همچنان با ادامه گزارشات مثبت و تعدیلات مثبت از شرایط بنیادی مطلوب حکایت دارند.  اینبار ولغدر و داکسیر گزارش خود را با جهش سودآوری اعلام نمودند.

اما ولغدر با افت قیمتی حدود 2 درصدی به گردونه دادوستدها بازگشت. در بازار جهانی شاهد رشد اندک قیمت های نفت، ادامه مذاکرات و البته استمرار خبرهای مثبت هسته ای و خوشبینی به حصول توافق بودیم. برای فردا بازاری متعادل با گرایشی مثبت و البته شروع منفی کم حجم را انتظار داریم.

تحلیل و اخبار حوزه بورس در سایت بانکی با همکاری و حمایت کارگزاری آبان تولید و عرضه می شود.

► اطلاعیه های مهم کدال در بازار بورس مورخه ۱۱اسفند ماه ۹۳
تحلیل تکنیکال نماد بانک دی ◄

مطالب مرتبط
بنر