تحلیل اختصاصی از بازار بورس ۱۳اسفند و پیش بینی بازار فردا

پنجشنبه ، 14 اسفند 1393 ، 08:59

بانکی دات آی آر: لازم به ذکر است که این تحلیل‌ها نظرات کارشناسان اختصاصی کارگزاری آبان است و هیچ تضمینی برای سودآور بودن نیست.

گزارش بازار:
شاخص بورس امروز با 18 واحد رشد از مرز 64 هزار واحد عبور کرد. فارس با 82 واحد بیشترین تاثیر منفی و حکشتی و همراه هرکدام با 23 واحد بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص گذاشتند.
معاملات امروز با بلوک هایی که بنظر می رسید در ادامه انتقال پرتفوی صندوق توسعه به صندوق سپاس باشد شروع شد و برای دقایقی جوی مثبت به سهامداران القا کرد ولی با افزایش عرضه ها خنثی شد. برای مثال بلوک 3 میلیونی در همراه که دقیقا به اندازه حجم همراه در پرتفوی سپاس است و یا بلوک 20 میلیونی در وپاسار و بازهم دقیقا به اندازه حجم اختصاص داده شده به وپاسار در صندوق سپاس.
در کل بازار امروز متعادل¬ تر از دیروز بود. روز گذشته بعضی سرمایه گذاران که صحبت های نتانیاهو را تهدیدی برای مذاکرات می دانستند از بازار خارج شدند. ولی به گفته خبرگزاری های بین المللی، وی در حد انتظارات ظاهر نشد و به جای افشای جزییات مذاکراتی که وعده داده بود و ارائه راه حل، سخنرانی احساسی همراه با تکرار مکررات ارائه کرده است. مذاکرات هسته ای از روز دوشنبه در مونترو سوییس شروع شده و قرار است نشست کامل ایران و گروه 1+5 هم روز پنج‌شنبه در همین شهر برگزار شود. ماه مارس را می توان نقطه عطف مذاکرات هسته ای دانست.
اکثر نمادهای بازر امروز سبز بودند و در گروه خودرو چند نماد نظیر خبهمن، خگستر و ورنا با صف خرید بسته شدند.گروه بانکی متعادل بود. وبصادر امروز تقابل خریداران و فرشندگانی بود که نماد را مستعد و ناتوان در عبور از 77 تومان می دیدند. قیمت 77 تومان مقاومت تاریخی 1.5 ساله وبصادر است. در صورت مخابره نشدن خبر منفی از مذاکرات رشد آرامی برای نماد متصور هستیم.
روز شنبه پذیره نویسی صندوق سپاس شروع می شود که لازم دیدیم اطلاعاتی را ارائه کنیم؛ اول اینکه با توجه به زمان سرمایه گذاری که از نیمه اسفند تا آخر فروردین 95 است  به سود سالیانه حدود  26.7 درصد می رسیم از سوی دیگر بانک سود 22 درصد دارد و با مرکب کردن ماهیانه به نرخ 24.3 می رسیم. بنابراین می توان گفت اختلاف بازدهی حدود 2.4 درصد است. نکته دوم اینکه قیمت عرضه و تقاضا در روز شنبه میتواند این اختلاف بازدهی را شکننده تر کند.
قیمت نفت که زمانی تعیین کننده مسیر شاخص بود ثبات نسبی پیدا کرده است؛ البته ناگفته نماند که عصر جمعه اخبار مربوط به اشتغال امریکا منتشر خواهد شد. این خبر برای اینکه نشاندهنده وضعیت اقتصادی امریکا است و در تصمیم گیری فدرال رزرو در خصوص زمان افزایش نرخ بهره تاثیرگذار است بسیار مهم می باشد پیشبینی ها از ایجاد 241 هزار شغل در فوریه حکایت دارد. در صورت ایجاد مشاغل بیشتر، دلار در برابر دیگر ارزها تقویت می شود در نتیجه قیمت طلا کاهش و قیمت نفت افزایش می یابد وبالعکس.


تحلیل و اخبار حوزه بورس در سایت بانکی با همکاری و حمایت کارگزاری آبان تولید و عرضه می شود.

► اطلاعیه های مهم کدال در بازار بورس مورخه ۱۳اسفند ماه ۹۳
تحلیل تکنیکال شرکت موتورسازان‌تراكتورسازي‌ايران‌ ◄

مطالب مرتبط
بنر