اطلاعیه های مهم کدال در بازار بورس مورخه ۱۳اسفند ماه ۹۳

پنجشنبه ، 14 اسفند 1393 ، 09:07

بانکی دات آی آر: لازم به ذکر است که این تحلیل‌ها نظرات کارشناسان اختصاصی کارگزاری آبان است و هیچ تضمینی برای سودآور بودن نیست.

نفت سپاهان:
شرکت نفت سپاهان سود هر سهم سال 94 را 250 تومان و با 11 درصد تعدیل منفی نسبت به سال 93 روانه بازار کرد. با این وجود بازار به این گزارش عکس العمل خاصی نشان داد و حتی شسپا در آخرین معامله خود رشد 2.3 درصدی را به ثبت رساند.
طیف گسترده‌ای از فرآورده‌های روانکاری شامل انواع روغن‌های پایه، اکستراکت و اسلاک واکس تولیدات نفت سپاهان را تشکیل می‌دهند. افت قیمت ها در کنار کاهش مقداری فروش باعث شده تا مبلغ فروش با 18 درصد کاهش نسبت به سال 93 به 1323 میلیارد تومان برسد. حاشیه سود عملیاتی با افزایش یک درصدی به 22.7 درصد رسیده است.
عایدات ارزی شرکت 6.5 برابر مصارف ارزی است. نرخ ارز 3550 تومان به ازای هر دلار محاسبه شده است و شسپا دلیل آن را اثر انعکاس تورم روی نرخ ارز عنوان کرده است. شرکت همچنین در بخش سایر درآمدها و هزینه های غیرعملیاتی نیز 3 میلیارد تومان سود ناشی از تسعیر ارز شناسایی کرده است. فروش صادراتی شرکت 68 درصد مبلغ کل فروش را تشکیل می دهد که در سال 93 معادل 60 درصد بوده است.
همچنین شرکت اعلام کرده با مکاتبات صورت گرفته با محیط زیست اسم شرکت از لیست شرکت های آلاینده خارج شده و بدین ترتیب مالیات یک درصدی فروش از بودجه 94 حذف شده است.
هیئت مدیره درنظر دارد تقسیم 80 درصد سود هر سهم معادل 200 تومان را در مجمع عمومی پیشنهاد نماید.


تحلیل و اخبار حوزه بورس در سایت بانکی با همکاری و حمایت کارگزاری آبان تولید و عرضه می شود.

► تحلیل تکنیکال نماد لیزینگ بهمن
تحلیل اختصاصی از بازار بورس ۱۳اسفند و پیش بینی بازار فردا ◄

مطالب مرتبط
بنر