تحلیل اختصاصی از بازار بورس ۱۹اسفند و پیش بینی بازار فردا

پنجشنبه ، 21 اسفند 1393 ، 08:58

بانکی دات آی آر: لازم به ذکر است که این تحلیل‌ها نظرات کارشناسان اختصاصی کارگزاری آبان است و هیچ تضمینی برای سودآور بودن نیست.

اعلام تعدیل منفی سنگین41% ایران خودرو در کنار رکود و معاملات فرسایشی که در گزارشات قبلی اشاره شد بود، فشار فروش بیشتری به بازار القا نمود که با بازگشایی منفی 5% ایران خودرو شدت بیشتری گرفت و اکثر گروه ها و نمادها با دادوستدهای کم حجم و منفی بکار خود پایان دادند.

در این بین متاسفانه شاخص سازی با بلوک فارس و بانک ملت و...و در نتیجه رشد شاخص کل دنبال گردید. البته اعلام رسمی فرمول جدید قیمت های فرآوردهای نفتی و پالایشگاهی حساسیت و البته فشار فروش بیشتری ایجاد نمود. قطعی شدن معامله بلوک غدیر بانک صادرات وبا توجه به قسطی بودن پرداخت از رخدادهای قابل ذکر امروز بود. در بازارهای جهانی ادامه سیر نزولی طلا و البته رشد اندک نفت را نظاره گر بودیم.

امری که به اعتقاد اکثر تحلیلگران بین المللی همچنان ادامه خواهد داشت. در مسائل هسته ای و سیاسی همچنان با خبرهای فراوان و البته متناقض نسبت به حصول توافق و برون رفت از رکود تورمی اقتصاد کل کشور و شرایط بحرانی بازار سرمایه روبرو بودیم.

عرضه اولیه دبالک در قیمت 475 تومان صورت گرفت و راه برای تعدیل مثبت مجدد والبر را هموار تر نمود. گروه دارویی نیز بواسطه عرضه مذکور متعادل با گرایشی مثبت بکار خود پایان دادند. در بقیه گروه ها و نمادها اکثرا کم حجم و منفی و در کل، معاملاتی کسل کننده را شاهد بودیم. برای فردا بازاری متعادلتر از امروز در صورت عدم رخداد سیاسی خاصی پیش بینی میشود.

تحلیل و اخبار حوزه بورس در سایت بانکی با همکاری و حمایت کارگزاری آبان تولید و عرضه می شود.

► اطلاعیه های مهم کدال در بازار بورس مورخه ۱۹اسفند ۹۳
تحلیل تکنیکال نماد شرکت البرز دارو ◄

مطالب مرتبط
بنر