تحلیل اختصاصی از بازار بورس ۲۰اسفند و پیش بینی بازار فردا

شنبه ، 23 اسفند 1393 ، 09:36

بانکی دات آی آر: لازم به ذکر است که این تحلیل‌ها نظرات کارشناسان اختصاصی کارگزاری آبان است و هیچ تضمینی برای سودآور بودن نیست.

محرک قیمت های جذاب بعد از چند روز معاملات منفی بازار سرمایه (البته بعد از بیش از یک سال ریزش قیمت ها) طبق پیش بینی بازاری متعادلتر و البته مثبت تر از دیروز را ایجاد نمود و با حجم کم اکثر گروه ها معاملاتی مثبت را تجربه نمودند و از تهی بودن فروشندگان خبر دادند.

البته جو احتیاط و سایه سنگین مسائل سیاسی و برخی ابهامات صنایع که قبلا در گزارشات قبلی به آنها پرداخته شده در کنار فاکتور مهم عدم کاهش سود بانکی و کمبود منابع و نقدینگی مزید بر علت می باشد.گروه دارویی با توجه به صف سنگین تازه وارد (دبالک) اکثرا معاملاتی مثبت را تجربه نمودند، اما دادوستدهای منفی والبر(سهامدار عمده دبالک که از فروش آن حدود 10% تعدیل مثبت خواهد داشت) تامل برانگیز بود.

بانکی ها و خودرویی ها نیز اکثرا مثبت به کار خود پایان دادند. در این بین خبهمن با معاملاتی مثبت تر گروه خودرویی را تحت تاثیر قرار داده بود.

گروه لیزینگی نیز اکثرا مثبت بودند، اما قطعه سازان بواسطه رشد شارپ چند روز گذشته اکثرا منفی بکار خود پایان دادند. ساختمانی ها،آی تی و حمل و نقل نیز اکثرا متعادل با گرایشی مثبت و البته کم حجم دنبال گردیدند. اما گروه فلزات و معدنی، غذایی و قندی دادوستدهای منفی را تجربه نمودند.

دو عرضه اولیه دیگر از گروه معدنی (پرورده طبس با نماد کپرور) و همچنین گروه غذایی (شیر پاستوریزه پگاه فارس با نماد غفارس) را در هفته پیش رو خواهیم داشت که هر دو آنها نیز بسیار کوچک (سرمایه کم) و در نتیجه با شناوری اندک می باشند. قیمت های ارزنده برای عرضه آنها به ترتیب200 و 300 تومان خواهد بود.

هفته آینده با بازگشایی احتمالی پالایشگاهی ها،عرضه های کوچک مذکور، آخرین نشست مذاکرات هسته ای، آخرین هفته معاملات امسال، قطعا هفته مهم و پر افت و خیزی خواهد بود و احتمالا هیجانات فراوانی را به فعالین بازار سرمایه تحمیل نماید که همچنان دوری از هیجانات مذکور و رفتاری عقلانی می تواند از درصد خطاهای دادوستدهای هفته پیش رو بکاهد. با آرزوی حصول توافق و رفع ابهامات صنایع برای برون رفت از وضعیت بحرانی حال حاضر بازار سرمایه (و اقتصاد کل کشور) به پیشواز هفته آینده می رویم.

تحلیل و اخبار حوزه بورس در سایت بانکی با همکاری و حمایت کارگزاری آبان تولید و عرضه می شود.

► اطلاعیه های مهم کدال در بازار بورس مورخه۲۰اسفند ۹۳
تحلیل تکنیکال نماد سرمایه گذاری آتیه دماوند ◄

مطالب مرتبط
بنر