عرضه نسخه نهایی ویندوز 10 در تابستان امسال

يكشنبه ، 2 فروردين 1394 ، 10:45

بانکی دات آی آر: گرچه هنوز تاریخ دقیقی برای عرضه‌ی نسخه‌ی جدید سیستم‌عامل ویندوز 10 اعلام نشده، اما تری میرسون - یکی از مدیران مایکروسافت در امر توسعه‌ی ویندوز، روز سه‌شنبه در سخنانی اعلام کرده که مایکروسافت برای عرضه‌ی نسخه‌ی رسمی ویندوز 10 در تابستان سال جاری آماده می‌شود.


به گزارش زومیت، مایکروسافت پس از انتشار چندین نسخه‌ی پیش‌نمایش از ویندوز 10، تاریخ عرضه‌ی رسمی آن را تابستان سال جاری اعلام کرده است. آخرین نسخه از سیستم‌عامل ویندوز که تحولات بزرگی را به‌همراه دارد، در ۱۹۰ کشور عرضه خواهد شد.


اگرچه هنوز تاریخ دقیقی برای عرضه‌ی نسخه‌ی جدید سیستم‌عامل ویندوز 10 اعلام نشده، اما تری میرسون - یکی از مدیران مایکروسافت در امر توسعه‌ی ویندوز، روز سه‌شنبه در سخنانی اعلام کرده که مایکروسافت برای عرضه‌ی نسخه‌ی رسمی ویندوز 10 در تابستان سال جاری آماده می‌شود. وی در این خصوص گفت:


ما براساس برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته به خوبی در حال توسعه‌ی ویندوز هستیم. ویندوز 10، تابستان سال جاری میلادی در ۱۹۰ کشور جهان و با پشتیبانی از ۱۱۱ زبان روانه‌ی بازار خواهد شد.


وی در وبلاگ خود با انتشار پستی تعداد کاربران سیستم‌عامل ویندوز را بیش از ۱.۵ میلیارد نفر عنوان کرد.


مایکروسافت برای موفقیت ویندوز 10 برنامه‌ریزی کرده است. این کمپانی علاوه بر اینکه ویندوز 10 را برای طیف گسترده‌ای از گجت‌ها از پی‌سی‌ گرفته تا گوشی‌های موبایل و کنسول ایکس‌باکس منتشر خواهد کرد، بروزرسانی از ویندوز 7 و 8.1 را نیز رایگان در نظر گرفته تا درصد کاربرانی که به این نسخه از ویندوز مهاجرت می‌کنند، بسیار بیشتر باشند.


همچنین ویندوز 10 از قابلیت‌های بسیار جالب توجهی نیز برخودار است که از جمله‌ی آن می‌توان به کورتانا و هالو اشاره کرد. کورتانا دستیار صوتی هوشمندی است که ابتدا در ویندوزفون 8.1 رونمایی شد، اما مایکروسافت با انتشار ویندوز 10، این دستیار صوتی را در اختیار همه‌ی کاربران روی همه‌ی گجت‌ها قرار خواهد داد. همچنین باید به ساز و کار جدید امنیتی ویندوز 10 اشاره کرد که هالو نام گرفته است. سیستم امنیتی جدید ویندوز قادر است با استفاده از تشخیص چهره، اسکن قرنیه و همچنین اثر انگشت، کاربر را شناسایی کند. علاوه بر این‌ها در ویندوز ۱۰ پشتیبانی کاملی از فناوری RealSense اینتل ارائه خواهد شد.


مایکروسافت همچنین نسخه‌ای از ویندوز 10 را بصورت رایگان برای انواع گجت‌های اینترنت اشیا منتشر خواهد کرد. یکی از قابلیت‌های جالبی که در ویندوز 10 کاربران می‌توانند از آن استفاده کنند، امکان انتخاب منبع دانلود سیستم‌عامل برای بروزرسانی است. کاربران قادر خواهند بود از میان سرور‌های مایکروسافت یا کامپیوتر سایر کاربران به بروزرسانی سیستم‌عامل خود بپردازند.

► قیمت کارت گرافیک قدرتمند Titan X
روزهای آخر عمر اینترنت اکسپلورر ◄

مطالب مرتبط
بنر