تحلیل اختصاصی از بازار بورس8فروردین و پیش بینی بازار فردا

شنبه ، 8 فروردين 1394 ، 17:46

بانکی دات آی آر: لازم به ذکر است که این تحلیل‌ها نظرات کارشناسان اختصاصی کارگزاری آبان است و هیچ تضمینی برای سودآور بودن نیست.

شروع بازار در اکثر گروه ها بخصوص گروه های پیشرویی همچون خودرویی، لیزینگی و بانکی،متعادل با گرایشی منفی دنبال گردید اما با ادامه مخابره اخبار مثبت پیرامون پرونده هسته ای بخصوص خبر احتمال اعلام توافق قبل از سه شنبه از سوی خبرگزاری رویترز حجم بالای تقاضا را روانه معاملات اکثر گروه ها بخصوص گروه های مذکور نمود.

در نتیجه با معاملات مثبت و صف خرید اکثر آنها، بهبود و مثبت شدن جو کلی بازار،دومین روز کاری از سال جدید را با رشد قیمتها به پایان رساندیم.البته برخی گروه ها و نمادها از همان اوایل بازار با تقاضای بالا و صف های خرید پرحجم،از ادامه رشد قیمتی حکایت داشتند که از آن جمله به گروه پر حاشیه پالایشگاهی و دارویی و در گروه خودرویی، نمادهای خاور و خکاوهرا می توان نام برد.

خاهن در گروه خودرویی با رشد حدود10% به گردونه معاملات بازگشت و خیلی زود صف فروش ر تجربه نمود ولی با توجه به جو مثبت حاکم،جمع آوری و متعادل گردید.ثاباد از گروه ساختمانی دومین بازگشایی موفق طی ماه های اخیر را تجربه نمود و با رشد قیمتی به کار خود پایان داد.

در گروه بانکی، نمادوبصادر همچنان با دادوستدهای پرحجم و در نهایت صف خرید پر حجم به کار خود پایان داد که همین امر نماد وخارزم(سهامدار عمده آن) را با تقاضای بالا و رشد قیمتی و در نهایت صف خرید مواجه گردانید.وتجارت قبل از شروع دادوستدها برای تعدیل پیش بینی سود متوقف گردید.

از معدود گروه های متعادل با گرایش منفی به گروه سیمانی و البته تعدیل منفی 15% سفارس می توان اشاره نمود.گروهی که ریزش قیمتی بالایی را تجربه نموده اند و اکثرا p/e های پایینی دارند اما بواسطه تولید بالای محصولات و عدم بازاریابی مناسب و کارشناسایی بازار هدف،همچنان با مشکلات فروش دست و پنجه میزنند. این در حالی است که برگشت آرامش به کشورهای همسایه همچون عراق می تواند بازار فروش آنها را بهبود بخشد.

 

تحلیل و اخبار حوزه بورس در سایت بانکی با همکاری و حمایت کارگزاری آبان تولید و عرضه می شود.

► اطلاعیه های مهم کدال در بازار بورس مورخه 8فروردین 94
تحلیل تکنیکال نماد بانک صادرات ایران ◄

مطالب مرتبط
بنر