تحلیل اختصاصی از بازار بورس 10فروردین و پیش بینی بازار فردا

سه شنبه ، 11 فروردين 1394 ، 05:52

بانکی دات آی آر: لازم به ذکر است که این تحلیل‌ها نظرات کارشناسان اختصاصی کارگزاری آبان است و هیچ تضمینی برای سودآور بودن نیست.

بازار تحت تاثیر اخبار ضد و نقیض پرونده هسته ای حتی ازسوی دولتمردان و خبرگزاریهای معتبردر دور آخر مذاکرات، شروعی متعادل با گرایشی منفی در گروه های پیشروی خودرویی، لیزینگی و بانکی را تجربه نمود.

اما با گذشت زمان دادوستدها و افزایش عرضه ها و بخصوص انتشار شایعات منفی درخصوص احتمال تمدید زمان مذاکرات و یا حتی عدم حصول توافق در این دور از مذاکرات و چراغ سبز دولت امریکا به کنگره برای نظارت بیشتر،شاهد افت قیمت بیشتر و حتی افزایش صف فروش در گروه های مذکور و در ادامه در کلیت بازار بودیم.

در این بین گروه خودرویی و زیر مجموعه ها از فشار فروش بیشتری برخوردار بودند.البته بواسطه ادامه رشد قیمتی گروه پالایشگاهی همراه با صف های خرید بدون عرضه و رشد قیمتی اکثر نمادهای گروه پتروشیمی،شاخص کل سبز رنگ  وبا رشد قیمتی مواجه گردید.نفت و طلا همجهت اصلاح قیمتی نمودند.

درگیری یمن و عربستان و کشورهای عربی نوسانات غیر قابل پیش بینی برای نفت به وجود آورده است چرا که با توجه به تنش های یکی از بزرگترین تولید کننده نفت خام جهان،عملا باید شاهد رشد قیمتی این کالای استراتژیک باشیم اما افت قیمت آن را مشاهده می نماییم.در کل شروع نشست هسته ای در ساعت 5/11 به وقت تهران با 6 قدرت جهانی و خروجی جلسه مذکور برای بازار سرمایه و اقتصاد کل کشور بسیار حائز اهمیت می باشد.

تحلیل و اخبار حوزه بورس در سایت بانکی با همکاری و حمایت کارگزاری آبان تولید و عرضه می شود.

► اطلاعیه های مهم کدال در بازار بورس مورخه 10فروردین 94
تحلیل تکنیکال شاخص کل بورس ◄

مطالب مرتبط
بنر