تحلیل اختصاصی از بازار بورس 11فروردین و پیش بینی بازار فردا

سه شنبه ، 11 فروردين 1394 ، 20:55

 

بانکی دات آی آر: لازم به ذکر است که این تحلیل‌ها نظرات کارشناسان اختصاصی کارگزاری آبان است و هیچ تضمینی برای سودآور بودن نیست.

همچنان بازار سرمایه متاثر از اخبار پیرامون مذاکرات هسته ای قرار داشت. در بازار امروز شروعی متعادل با گرایشی منفی در گروه خودرویی و بانکی و زیر مجموعه ها را شاهد بودیم.

در حالی که رشد قیمت های گروه پالایشگاهی و برخی نمادهای پتروشیمی همچنان ادامه داشت. گروه معدنی و فلزی نیز بواسطه ریزش شدید قیمت ها،دادوستدهای هیجانی را تجربه نمودند.حجم دادوستدها اکثرا کم و از احتیاط فروشندگان و خریداران حکایت داشت اما همچنان سنگینی کفه ترازوی حصول توافق هسته ای،جو خرید و قدرت خرید خریدران را پر رنگ تر نموده بود.

معاملات گروه بانکی با جدا شدن از گروه خودرویی و زیر مجموعه ها اکثرا متعادل با گرایشی مثبت بکار خود پایان دادند.البته در گروه خودرویی، نمادهایی همچون خاور و خکاوه از تقاضای بالاتر و معاملات مثبت تری برخوردار بودند.

گروه تجهیزاتی متعادل با گرایشی اکثرا منفی دنبال شدند که در این بین مپنا از تقاضای بالاتر و دادوستد مثبت تر و فاراک از فشار فروش بیشتر و معاملات منفی تری برخوردار بود.گروه دارویی نیز کم حجم و مثبت و بدون حواشی خاص مجددا رشد قیمتی را تجربه نمودند.در گروه فلزات ارفع و فخوز و در گروه واسطه گرهای مالی نمادهای وبشهر و وصنا از اقبال بیشتری برخوردار بودند.

در کل امیدواریم با مشخص شدن نتیجه مذاکرات حداکثر تا اواخر امشب و حصول توافق، هفته آتی شاهد رشد قیمتی مناسبی در بازار سرمایه باشیم.در بازارهای جهانی، ادامه افت آرام قیمت نفت و آرامش قیمت طلا و فلزات رنگین از جو احتیاط معامله گران بین المللی و تامل در رخدادهای جهانی همچون تنش های خاورمیانه از مسائل هسته ای ایران، جنگ یمن و کشورهای عرب، بخصوص عربستان و تصمیمات مهم فدرال رزو در مورد نرخ بهره اوراق و غیره حکایت دارد که باید مورد توجه قرار گیرد.

 

► اطلاعیه های مهم کدال در بازار بورس مورخه 11 فروردین 94
اطلاعیه های مهم کدال در بازار بورس مورخه 10فروردین 94 ◄

مطالب مرتبط
بنر