تحلیل اختصاصی از بازار بورس ۱۸ فروردین و پیش بینی بازار فردا

چهارشنبه ، 19 فروردين 1394 ، 10:58

بانکی دات آی آر: لازم به ذکر است که این تحلیل‌ها نظرات کارشناسان اختصاصی کارگزاری آبان است و هیچ تضمینی برای سودآور بودن نیست.

طبق پیش بینی شروع بازار متعادل با گرایشی منفی که در ادامه  افزایش حجم عرضه ها سبب شد اکثر گروه ها و نمادها بخصوص گروه‌های پیشرو، معاملاتی منفی را تجربه نمایند. در این بین گروه خودرویی از فشار فروش بیشتری برخوردار بود و اکثرا صف فروش هم تجربه نمودند.

البته گروه لیزینگی بواسطه تعدیل مثبت ولساپا و صف خرید ولغدراز اقبال بیشتر و در نتیجه دادوستدهای مثبت تری برخوردار بودند تا جایی که ولغدر در نهایت مجددا با صف خرید بکار خود پایان داد.

نماد ولغدر به دلیل بازگشایی پایین سهم در روز گذشته و p/e پایین تر از هم گروهی ها علی رغم بهبود کیفیت سود سازی، مورد استقبال بازار قرار گرفت.  در گروه بانکی بازگشایی حدود 12% مثبت وتجارت بعد از اعلام تعدیل منفی برای سال93 و البته تعدیل مثبت 94، فشار فروش مضاعفی بر بقیه بانک ها بخصوص بانک صادرات( نماد هم قیمت خود ) ایجاد نمود.

به نظر با توجه به بهتر بودن کیفیت سود سازی وتجارت و همچنین بالا تر بودن سود آن نسبت به وبصادر، تا موقعی که وتجارت روند صعودی نداشته باشد وبصادر و در نتیجه بقیه بانک ها رشد قیمتی را تجربه ننماید. اما با توجه به نحوه دادوستدها، به نظر فردا بازاری بهتر و مناسب تر و حتی مثبت تری از امروز را نظاره گر باشیم. متاسفانه عرضه سخوز در قیمت هایی بالاتر از ارزش ذاتی می تواند به حاشیه رفتن گروه سیمانی علی رقم پتانسیل بالا و p/e بسیار پایین منجر گردد.

امیدواریم فولاد هرمزگان به عنوان دومین عرضه اولیه سال94 با قیمت های جذاب و مناسبی انجام شود. اقبال بیشتر به گروه ساختمانی بواسطه عدم رشد همسو با بازار سرمایه در روزهای اخیر و همچنین احتمال رشد دادوستدهای فیزیکی مسکن در سال 94 گروه ساختمانی را با اقبال مناسب و البته اکثرا رشد قیمتی مواجه گردانید.

کاهش اندک قیمت جهانی نفت و قرار داشتن دستور کار کاهش نرخ سود بانکی در شورای پول و اعتبار در جلسه امروز به نقل از خبرگزاری فارس و همچنین ورود رئیس جمهور ترکیه برای مذاکرات تجاری با افق 30 میلیارد دلاری و سفر هئیت ایرانی به چین برای پیشرفت پروژه های نفت و گاز از اخبار مهم قابل ذکر امروز بودند.

تحلیل و اخبار حوزه بورس در سایت بانکی با همکاری و حمایت کارگزاری آبان تولید و عرضه می شود.

► اطلاعیه های مهم کدال در بازار بورس مورخه۱۸ فروردین ۹۴
تحلیل تکنیکال نماد ایران خودرو ◄

مطالب مرتبط
بنر