تحلیل اختصاصی از بازار بورس ۲۲فروردین و پیش بینی بازار فردا

يكشنبه ، 23 فروردين 1394 ، 08:48

بانکی دات آی آر: لازم به ذکر است که این تحلیل‌ها نظرات کارشناسان اختصاصی کارگزاری آبان است و هیچ تضمینی برای سودآور بودن نیست.

امروز بازاری پرعرضه و منفی را شاهد بودیم. از جمله عوامل افزایش عرضه ها می توان به ادامه تنش های کشورهای عربی و عرضه احتمالی پتروشیمی مبین از زیر مجموعه های هلدنیگ خلیج فارس اشاره نمود  که بر حسب تعداد عرضه (احتمالا بین 5 تا 10 درصد سهام شرکت) و همچنین برحسب قیمت عرضه، رقمی بین 250 تا 450 میلیارد تومان نقدینگی لازم دارد.
این در حالی است که اخبار مثبتی همچون مذاکرات سوئیفت با بانک های خصوصی برای بازگشایی مبادلات مالی، احتمال کاهش پلکانی سود بانکی از سوی بانک مرکزی، ادامه مذاکرات هسته ای در نیویورک و ورود هیات پارلمانی آلمان برای افزایش همکاری و سرمایه گذاری، نتوانست از حجم عرضه ها بکاهد و با گذشت زمان دادوستدها و علی رغم حمایت های سهامداران عمده  شاهد فشار عرضه ها و کاهش قیمت ها بودیم که در اواخر بازار بر شدت عرضه ها و معاملات در درصدهای منفی افزوده شد .

گروه پیشروی بانکی با صف خرید و البته متاسفانه عرضه های حقوقی (احتمالا صندوق رضوی) مواجه گردید تعادل معاملات در اواخر بازار در نماد وتجارت ، احتمالا تعادل و حتی دادوستد منفی را برای  معاملات فردای این نماد رقم بزند. در گروه خودرویی صف خرید و عرضه پر حجم آن شرایطی مشابه وتجارت ایجاد نموده است. در اکثر گروه ها و نمادها، دادوستدها متعادل با گرایشی منفی دنبال گردید اما گروه پالایشگاهی همچنان در ادامه رشد قیمتی، مثبت و اکثرا همراه صف خرید بکار خود پایان دادند.

در گروه فلزی، در نماد تازه وارد هرمز، در اولین روز معاملاتی پس از عرضه اولیه با حمایت های فولاد مبارکه و قرار دادن درخواست خرید حدود100 میلیونی سهم، رشد 5% را برای سهامداران ایجاد نمود.  در گروه سیمانی تازه وارد سخوز دومین روز را منفی سپری نمود و علی رغم حمایت سهامدار عمده در قیمت های عرضه اولیه، مجددا با فشار عرضه ها مواجه بود. گروه ساختمانی نیز اکثرا متعادل با گرایشی منفی همراه بودند اما ثشرق با صف خرید به کار خود پایان داد.امری که می تواند در جو منفی احتمالی چند روز آینده، با اقبال بالایی مواجه گردند و بقیه هم گروهی ها نیز رشد قیمتی را تجربه نمایند.

تحلیل و اخبار حوزه بورس در سایت بانکی با همکاری و حمایت کارگزاری آبان تولید و عرضه می شود.

► اطلاعیه های مهم کدال در بازار بورس مورخه ۲۲فروردین ۹۴
تحلیل تکنیکال نماد مدیریت نیروگاه های مپنا ◄

مطالب مرتبط
بنر