تحلیل اختصاصی از بازار بورس ۲۳فروردین و پیش بینی بازار فردا

دوشنبه ، 24 فروردين 1394 ، 09:33

بانکی دات آی آر: لازم به ذکر است که این تحلیل‌ها نظرات کارشناسان اختصاصی کارگزاری آبان است و هیچ تضمینی برای سودآور بودن نیست.

همانطور که انتظار میرفت و در گزارش قبلی اشاره شد متاسفانه عرضه های بسیار پر حجم آستان رضوی این بار در نماد وتجارت مشکل ساز شد و امروز معاملات منفی را برای آن رقم زد که با جو منفی کلی بازار تشدید گردید. البته جو بسیار منفی کلی بازار را می توان عمدتا ناشی از بی اعتمادی فعالین بازار سرمایه ، عرضه اولیه های نامناسب و غیر جذاب عنوان نمود.

این عوامل همانطور که در گزارشات قبلی عنوان شده بود می تواند روند صعودی بازار را با مشکل مواجه گرداند و در کوتاه مدت بازدهی منفی برای سهامداران ایجاد نماید اما در میان مدت احتمالا با حصول توافق جامع و سراریز شدن نقدینگی بسیار بالای داخل و خارج کشور بسوی بازار سرمایه می توان چشم انداز بسیار روشنی را متصور نمود که امیدواریم با عدم دخالت های متولیان بازار، کاهش پلکانی سود سپردها در آینده نزدیک و مهمتر از آن ورود شرکت های شفاف و بزرگ (عرضه اولیه های مناسب با شناوری بالا) در قیمت های جذاب، این امر به وقوع بپیوند و برخلاف سال گذشته رشدی مستمرر را شاهد باشیم.

در گروه بانکی، نماد وتجارت و در گروه خودرویی خزامیاد و خبهمن و در گروه لیزینگی ولغدر ودر گروه حمل و نقل حکشتی از فشار فروش به مراتب کمتر و دادوستدهای متعادل تری نسبت به هم گروهی های خود برخوردار بودند.عرضه اولیه شرکت بهمن دیزل از زیر مجموعه گروه بهمن به دلیل جو منفی بازار فعلا به تعویق افتاد و در گروه ساختمانی بر خلاف انتظار اکثرا با فشار عرضه ها و معاملاتی منفی مواجه گردیدند تا آنجا که نماد ثشرق که دیروز با صف خرید محکم متوقف شده بود نیز دادوستدهای منفی را تجربه نمود.

نمادهای ثشرق، ثرود، ثتران و ثباغ از بهترین های گروه مذکور می باشند و با توجه به قرار داشتن شاخص انبوه سازی در سطوح حمایتی می توانند در روزهای پیش رو مورد توجه قرار گیرند. در گروه دارویی صف خرید کی بی سی و دادوستدهای متعادل گروه از شرایط بنیادی آنها حکایت دارد امری که بارها بر ارزندگی آنها تاکید شده بود. گروه پتروشیمی و فلزی و معدنی نیز اکثرا با فشار فروش بالایی مواجه بودند که در این بین تازه وارد هرمز همچنان صف خرید و کاما افزایش تقاضا و رشد قیمتی را تجربه نمودند.

سخوز در گروه سیمانی با حمایت سهامدار عمده در قیمت های عرضه اولیه، مواجه گشته امری که سیدکو و سرمایه گذاری ملی نیز مدتها به آن پرداخته و به نوعی از افت بیشتر آنها جلوگیری نمودند.

در معدود گروه های مثبت به ادامه دار بودن رشد قیمتی اکثر نمادهای گروه پالایشگاهی می توان اشاره نمود که در این بین شتران بعد از رشد سریع حدود100% با عرضه های پر حجمی مواجه گردید و به نظر فردا و یا نهایتا پس فردا متعادل شود. گروه آی تی از جمله رانفور و رتاپ نیز از معدود گروه های مثبت بودند که از بهبود شرایط سودسازی آنها علی رغم طرح شاپرک حکایت دارد.

تحلیل و اخبار حوزه بورس در سایت بانکی با همکاری و حمایت کارگزاری آبان تولید و عرضه می شود.

► تحلیل تکنیکال نماد سرمایه گذاری سایپا
تحلیل تکنیکال نماد بانک سینا ◄

مطالب مرتبط
بنر