تحلیل اختصاصی از بازار بورس 25 فروردین و پیش بینی بازار فردا

چهارشنبه ، 26 فروردين 1394 ، 08:33

بانکی دات آی آر: لازم به ذکر است که این تحلیل‌ها نظرات کارشناسان اختصاصی کارگزاری آبان است و هیچ تضمینی برای سودآور بودن نیست.

طبق انتظار بازار در اکثر گروه ها بخصوص گروه خودرویی، لیزینگی، حمل و نقل و بانکی با افزایش تقاضا، مثبت و با رشد قیمتی مواجه شد که در این بین گروه تجهیزاتی همچون ونفت و گروه خودرویی بخصوص تجاری سازهایی همچون خاور و خکاوه از اقبال بیشتری برخوردار بودند.

گروه های بنیادی محور دارویی و آی تی نیز اکثرا مثبت بکار خود پایان دادند که نمادهای مهم گروه همانند رانفور، دپارس و والبر از اقبال بیشتری برخوردار بودند.

گروه ساختمانی نیز طبق پیش بینی با افزایش محسوس تقاضا و صف خرید مواجه گردیدند که در اواسط بازار برحجم عرضه های آنها افزوده شد اما با غلبه خریدار در نهایت مجددا اکثرا صف خرید شدند. جلسه امروز کنگره باعث ایجاد جو احتیاط و حتی فروش های سهامداران ریسک گریز بخصوص در انتهای بازار گردید، جلسه ای که برای بازار سرمایه و اقتصاد کشور حائز اهمیت می باشد.

از اخبار مهم پیش رو، جلسه شورای پول و اعتبار مبنی بر تصمیم گیری راجع به کاهش احتمالی 2% سود بانکی، خبرتحویل فوری موشک های پیشرفته اس300 روسیه به ایران آنهم یک روز قبل از جلسه کنگره امریکا!، سفر هیئتی از آژانس انرژی اتمی به ایران در روزهای آینده (احتمالا 4شنبه) و ادامه مخابره اخبار هجوم سرمایه گذاران داخلی و خارجی به اقتصاد کشور بخصوص بازار سرمایه می باشد.

در گروه پالایشگاهی، شپنا و شتران همچنان با عرضه کم و با صف خرید رشد قیمتی را تجربه نمودند و در بقیه هم گروهی ها همچون شبندر افت قیمتی و صف فروش را شاهد بودیم. در گروه فلزی، هرمز با حمایت فولاد مبارکه همچنان با صف خرید پر حجم رشد قیمتی را تجربه نمود اما به نظر فردا با عرضه های بسیار پر حجم تر و حتی تعادل مواجه گردد. از گروه های پیشروی امسال در صورت توافق به گروه بانکی، خودرویی و لیزینگی و تجهیزاتی و از گروهای بنیادی محور به گروه دارویی و آی تی و از گروه هایی که براساس تحلیل تکنیکال شرایط رشد مناسب دارند به گروه ساختمانی می توان اشاره نمود.

تحلیل و اخبار حوزه بورس در سایت بانکی با همکاری و حمایت کارگزاری آبان تولید و عرضه می شود.

► اطلاعیه های مهم کدال در بازار بورس مورخه 25 فروردین 94
تحلیل تکنیکال نماد ایران ترانسفو ◄

مطالب مرتبط
بنر