تحلیل اختصاصی از بازار بورس ۲۹ فروردین ۹۴ و پیش بینی بازار فردا

يكشنبه ، 30 فروردين 1394 ، 08:25

بانکی دات آی آر: لازم به ذکر است که این تحلیل‌ها نظرات کارشناسان اختصاصی کارگزاری آبان است و هیچ تضمینی برای سودآور بودن نیست.

پس از اعلام تصویب لایحه باب کورکر در کمیته روابط خارجه سنا در اواخر هفته گذشته شاهد گارد نزولی در بازار سهام بودیم که  این روند در اولین روز هفته جاری نیز ادامه داشت. براساس لایحه تصویب شده، رئیس جمهوری آمریکا ملزم است تا هر توافق نهایی به دست آمده میان ایران، آمریکا و پنج مذاکره کننده دیگر را برای تصویب به کنگره بفرستد. این لایحه همچنین رئیس جمهور را منع می‌کند که در زمان بررسی این لایحه تحریم‌های اعمال شده از سوی کنگره را بی‌اثر کند. با توجه به این مصوبه فرایند دستیابی به توافق جامع هسته ای و لغو یکباره تحریم ها پس از حصول توافق با پیچیدگی بیشتری همراه خواهد شد. این موضوع سردرگمی بیشتری را برای سرمایه گذاران بازار سرمایه به همراه آورد.
همچنین براساس اخبار منتشره، سه شنبه اول اردیبهشت مذاکرات هسته ای بر روی جزئیات از سر گرفته خواهد شد. به نظر می رسد تا این تاریخ معاملات همچنان متعادل با گرایش منفی دنبال گردد و پس از آن با توجه به اظهارات طرفین مذاکره از نتایج جلسه مذکور جهت گیری بازار تحت تآثیر قرار خواهد گرفت.
در گروه بانکی شاهد معاملات منفی در نمادهای گروه بودیم در این بین حتی نماد وبصادر چندین بار صف فروش را تجربه نمود. نماد وبملت سود سال 94 با 6 درصد افزایش اعلام نمود که علی رغم این افزایش، معاملات متعادل منفی را دنبال نمود. در گروه خودرویی نیز شاهد معاملات منفی در اکثر نمادهای گروه و تشکیل صف فروش در نمادهایی چون خپارس و خزامیاد بودیم. در گروه زیر مجموعه خودرو یعنی قطعه سازان شرایط بهتر بود و معاملات متعادل تر و حتی مثبت را تجربه نمودند. در نماد خمحرکه شاهد تعدیل مثبت 65درصدی در سود سال 93 بودیم.
در گروه حمل و نقل معاملات متعادل و در برخی نمادها همچون حخزر مثبت دنبال و در نمادهایی همچون حکشتی و حسینا شاهد معاملات متعادل و منفی بودیم. در گروه سیمانی با توجه به شایعه افزایش قیمت 17 درصدی نرخ محصولات با اقبال بازار همراه و در بسیاری از نمادها صف خرید را نیز تجربه نمودند.
در گروه فلزات اساسی اما اوضاع کمی مساعدتر بود و بسیاری از نمادها افزایش قیمت  را نظاره گر بودیم و حتی نمادهایی چون ذوب آهن و فولاد آلیاژی یزد، تا نزدیکی صف خرید هم پیش رفتند. تازه وارد این گروه یعنی نماد هرمز اوایل بازار متعادل و منفی شد  اما مجددا با حمایت سهامدار عمده صف خرید را تجربه نمود. در خصوص قیمت های جهانی، قیمت نفت در آخرین روز هفته میلادی افزایش یافت به طوری که نفت برنت قیمت بیش از 63 دلار را هم تجربه نمود. اواخر هفته گذشته برخی فلزات اساسی همچون آلومینیوم با افزایش همراه گردید. همچنین در گروه فولاد، مدیر عامل ذوب آهن از بررسی پیشنهاد جدید جهت افزایش مجدد تعرفه فولاد و افزایش سرمایه ذوب‌آهن اصفهان در سال جاری از محل تجدید ارزیابی‌ها خبر داد.

تحلیل و اخبار حوزه بورس در سایت بانکی با همکاری و حمایت کارگزاری آبان تولید و عرضه می شود.

► اطلاعیه های مهم کدال در بازار بورس مورخه ۲۹فروردین ۹۴
تحلیل تکنیکال شاخص انبوه سازی ◄

مطالب مرتبط
بنر