تحلیل اختصاصی از بازار بورس ۳۱فروردین ۹۴ و پیش بینی بازار فردا

سه شنبه ، 1 ارديبهشت 1394 ، 08:17

بانکی دات آی آر: لازم به ذکر است که این تحلیل‌ها نظرات کارشناسان اختصاصی کارگزاری آبان است و هیچ تضمینی برای سودآور بودن نیست.

طبق انتظار، بازار امروز متعادل و منفی دنبال گردید. به نظر می رسد با توجه به گمانه زنی های متعدد در خصوص حصول توافق هسته ای، سهامداران همچنان در تردید به سر می برند. این موضوع باعث می شود که بسیاری از سهامداران کوتاه مدتی علی رغم قیمت های جذاب در برخی نمادها به امید افت بیشتر قیمت ها از بازار خارج شوند. لذا بر فشار فروش ها می افزاید و از طرفی دیگر انتظارات سهامداران نقد به امید خرید در قیمتهای پایین تر موجب تضعیف بخش تقاضا می شود. تردید سهامداران نقد به امید دستیابی فرصت خرید، بخش تقاضا را تضعیف می¬کند. این موضوع نهایتا خود را به صورت روند فرسایشی نمایان می سازد.
در گروه بانکی انتشار خبر توافق جهت کاهش 2 درصدی سود بانکی نتوانست تغییری در روند منفی معاملات ایجاد نماید. تیتر خبر
مربوط به اجرایی شدن سوئیفت در بانک حکمت بر روی صفحه اول یکی از روزنامه های کشور، باعث شد تا قبل از شروع بازار صف خرید در این نماد شکل گیرد. اما متن خبر مفهومی متفاوت از تیتر را القا می نمود و در واقع بیانگر ایجاد زیرساخت های لازم جهت سوئیفت در این بانک بود. به این ترتیب قبل از شروع بازار سفارشات تعدیل و نهایتا سهم متعادل اما مثبت بازگشایی شد. این نماد و نماد بانک کارآفرین جزء معدود نمادهای مثبت گروه بانکی بود در باقی نمادهای گروه شاهد معاملات متعادل و منفی بودیم.
در گروه پالایشگاهی، شاهد توقف نماد شبندر طی معاملات امروز جهت تعدیل پیش بینی سود سهم بودیم که شنیده ها در این نماد حاکی از تعدیل منفی سهم می باشد. باقی نمادهای گروه معاملات منفی را تجربه نمودند البته به غیر از نماد شپنا که همچنان صف خرید خود را حفظ نموده است.
در گروه تجهیزاتی ها نیز،‌ فاراک با توجه به شفاف سازی که بر روی سایت کدال منتشر نمود امروز معاملات مثبت و همراه با صف خرید را ثبت نمود. براساس اطلاعیه مذکور، این شرکت در مناقصه برگزار شده توسط شرکت ملی مهندسی و ساختمان نفت ایران توانست پروژه احداث اسکله صادرات گوگرد بندر ماهشهر را به خود اختصاص دهد که البته اثر مالی این پروژه بر روی سود هر سهم هنوز مشخص نمی باشد.
در گروه حمل و نقل شاهد معاملات متعادل و حتی منفی در برخی نمادهای گروه در اوایل بازار بودیم اما در پایان بازار بر حجم تقاضا در این گروه افزوده شد و اکثر نمادهای این گروه با صف خرید بسته شدند. تا نزدیکی صف خرید نیز مورد معامله قرار گرفتند.
در گروه خودرویی همچنان معاملات منفی را شاهد بودیم در این بین تعداد معدودی از نمادهای گروه قطعه ساز با داد و ستدهای مناسب¬تر، قیمت های مثبت را نیز تجربه نمودند در گروه فلزات اساسی نیز معاملات در نماد هرمز همچنان با صف خرید دنبال شد. ذوب آهن نیز در درصدهای مثبت و نزدیک به صف خرید معامله می شد. در باقی نمادهای گروه، معاملات متعادل و اکثرا منفی دنبال گردید.



تحلیل و اخبار حوزه بورس در سایت بانکی با همکاری و حمایت کارگزاری آبان تولید و عرضه می شود.

► اطلاعیه های مهم کدال در بازار بورس مورخه ۳۱فروردین ۹۴
تحلیل تکنیکال نماد شاخص قند و شکر ◄

مطالب مرتبط
بنر