تحلیل اختصاصی از بازار بورس ۱ اردیبهشت ۹۴ و پیش بینی بازار فردا

چهارشنبه ، 2 ارديبهشت 1394 ، 08:59

بانکی دات آی آر: لازم به ذکر است که این تحلیل‌ها نظرات کارشناسان اختصاصی کارگزاری آبان است و هیچ تضمینی برای سودآور بودن نیست.

بازار امروز با معاملات منفی کار خود را شروع کرد و تا اواخر بازار به این روند ادامه داد. البته در دقایق پایانی بازار تقاضا کمی از عرضه پبشی گرفت و شاهد کمرنگ تر شدن منفی ها و حتی نوسانات مثبت در برخی گروه¬ها بودیم. شاخص در پایان معاملات با 188واحد کاهش به ارتفاع 68،828 واحد رسید. قبل از شروع ساعات معاملاتی، شرکت پالایشگاه اصفهان و پالایشگاه تهران با توجه به تعدیل سود 93 و ارائه  پیش بینی سود 94 متوقف شدند. گمانه¬زنی¬هایی از منفی بودن  تعدیل درآمد هر سهم با توجه به تعدیل منفی دیروز شبندر شنیده می-شد اما طبق خبرهای غیر رسمی هم پالایشگاه اصفهان و هم پالایشگاه تهران دارای تعدیل مثبتی بیش از 20 درصد هستند. در این گروه اغلب سهم¬ها منفی بودند و سهمی مثل شاوان هم با صف فروش به کار خود پایان داد.
در گروه بانکی امروز معاملاتی منفی را پشت سر گذاشتیم. بانک صادرات بیش از 80 میلیون سهم در بازه ی منفی داد و ستد شد. بانک ملت هم در درصدهای منفی معامله می¬شد که البته در اواخر بازار به درصد های مثبت هم رسید. حقوقی ها امروز در این نماد فعال بودند و حدود 77 درصد از خرید و 51 درصد از فروش را به خود اختصاص داده اند.
در گروه خودرویی هم مانند اکثر گروه¬ها با معاملات منفی روبرو بودیم که هر چه از زمان بازار می¬گذشت روند معاملات این گروه بهبود پیدا کرده و در درصدهای مثبت معامله شدند. خورو با 1.38 درصد مثبت به کار خود خاتمه داد به طوریکه حقوقی 39 درصد در این نماد خرید داشته است. همچنین از دیگر نمادهای مورد توجه این سهم خبهمن می-باشد که با حمایت و خرید 47 درصدی حقوقی خود با درصد مثبت بسته شد.
گروه¬های حمل و نقلی هم مانند روز گذشته معاملاتی مثبت را سپری کردند. در ابتدای بازار بعضی از نمادهای این گروه به صف خرید هم رسیدند و معاملات پر حجمی داشتند اما با نزدیک شدن به اواخر بازار کمی به میزان عرضه ها افزوده شد. با این حال شرکت خدماتی دریایی سینا و توکاریل با درصدهای مثبت بالا به کار خود پایان دادند.
ساختمانی ها و لیزینگی ها هم متعادل و با گرایشی منفی امروز را سپری کردند. در گروه محصولات کانی های غیر فلزی بازاری مثبت را شاهد بودیم که برخی از نمادهای این گروه از قبیل فرآورده های نسوز آذر، پشم شیشه ایران و شیشه سایپا با صف خرید بسته شدند.
هرمز سهم خبر ساز این روزهای بازار نیز دهمین روز متوالی با صف خرید بسته شد و با بازدهی بیش از 50 درصد همه را شگفت زده کرده است. البته عرضه های امروز بیش از روزهای قبل بوده و به 100 میلیون سهم رسید.
در آخر باید متذکر شد که روند بازار روندی مبهم و متاثر از اخبار رسیده از سیاست خارجی است. اگر اخباری مثبت از جلسه مسئولان امور خارجه منشر شود می¬تواند بازار را به مدار مثبت برگرداند و با ورود پول¬های جدید، بازار می¬تواند روند رشدی خود را استارت بزند.


تحلیل و اخبار حوزه بورس در سایت بانکی با همکاری و حمایت کارگزاری آبان تولید و عرضه می شود.

► اطلاعیه های مهم کدال در بازار بورس مورخه ۱ اردیبهشت ۹۴
تحلیل تکنیکال لیزینگ صنعت و معدن ◄

مطالب مرتبط
بنر