تحلیل اختصاصی از بازار بورس ۵ اردیبهشت ۹۴ و پیش بینی بازار فردا

يكشنبه ، 6 ارديبهشت 1394 ، 08:07

بانکی دات آی آر: لازم به ذکر است که این تحلیل‌ها نظرات اختصاصی کارشناسان کارگزاری آبان است و هیچ تضمینی برای سودآور بودن نیست.

شروع اولین روز هفته متعادل با گرایشی مثبت در گروه های بانکی و خودرویی و بخصوص پالایشگاهی صورت پذیرفت اما با گذشت زمان دادوستدها و همچنان ادامه گفتگوهای هسته ای و اخبار پیرامون آن بر حجم عرضه ها افزوده شد تا جایی که به غیر از عرضه صف خرید اکثر پالایشگاهی ها، خودرویی ها حتی نوسانات منفی نیز تجربه نمودند.

آتش بس شکننده عربستان و یمن با رایزنی های فشرده ایران، رشد اکثر فلزات رنگین در بازارهای جهانی و مهمتر از همه سومین روز مذاکرات هسته ای برای شروع نگارش پیش نویس توافقنامه هسته ای، بر شدت سردرگمی و البته عقب نشینی خریداران افزوده تا جایی که احتمالا فردا بازاری به مراتب منفی تر با حجم عرضه های بیشتر نسبت به امروز را نظاره گر باشیم.

در گروه خودرویی نمادهای خپارس و خکاوه دادوستدهای به مراتب بهتری نسبت به هم گروهی ها داشتند که شایعاتی از جمله افزایش سرمایه و حمایت سهامداران عمده و فعال شدن شرکای خارجی می تواند از دلایل اقبال بیشتر آنها عنوان نمود. در گروه تجهیزاتی اکثر گروه با معاملاتی منفی به کار خود پایان دادند.

تعدیل مثبت عرضه اولیه پرحاشیه اخیر یعنی فولاد هرمزگان بعد از رشدی چشمگیر البته با حمایت فولاد مبارکه و صندوق توسعه بازار، معاملاتی متعادل را برای آن به ارمغان آورد.  به نظر با توجه به رشد چشمگیر و شارپ هرمز، چند صباحی جهت جابجایی سهامداران جدید با قدیمی ها، تعادل وحتی اصلاح اندکی را تجربه نماید.

البته از دید قینت گذاری همچنان اکثر تحلیل گران بر قیمت گذاری بالای آن و رشد مصنوعی قیمت آن تاکید دارند. گروه پالایشگاهی به لیدری شبندر همچنان صعودی اما با عرضه های بسیار بالا  سپری شدند. جو انتظار تا مخابره خبر موثق توافق و یا کاهش چند درصدی سود بانکی با دادوستدهای نوسانی همچنان احتمالا ادامه خواهد داشت.

تحلیل و اخبار حوزه بورس در سایت بانکی با همکاری و حمایت کارگزاری آبان تولید و عرضه می شود.

► اطلاعیه های مهم کدال در بازار بورس مورخه ۵ اردیبهشت۹۴
تحلیل تکنیکال نماد بانک صادرات ◄

مطالب مرتبط
بنر