تحلیل اختصاصی از بازار بورس ۲۱ اردیبهشت ۹۴ و پیش بینی بازار فردا

سه شنبه ، 22 ارديبهشت 1394 ، 08:47

بانکی دات آی آر: لازم به ذکر است که این تحلیل‌ها نظرات اختصاصی کارشناسان کارگزاری آبان است و هیچ تضمینی برای سودآور بودن نیست.

بازار امروز با حمایت های اندک سهامداران عمده شروعی مثبت و پرتقاضا را تجربه نمود که در گروه های خودرویی و بانکی محسوس تر بود و بقیه گروه ها همچون گروه پالایشگاهی بعد از شروعی منفی، مثبت و در انتها صف خرید شدند.

امروز شاهد انتشار خبر به تعویق افتادن عرضه اولیه شغدیر بودیم به طوریکه که در اخبار منتشر گردیده  ظاهرا عرضه های اولیه تا آخر خرداد ماه به تعویق افتاده اند.

اجرایی شدن دامنه نوسان بورس از خرداد ماه در محدوده5% و ارائه اطلاعات شرکت های فعال در بازار سرمایه بصورت رسمی در سایت کدال از دیگر خبرهای نشست خبری رئیس سازمان بورس با خبرگزاران بود. در گروه خودرویی اکثرا نمادها رشد قیمتی را تجربه نمودند و برخی همچون خپارس با صف خرید بکار خود پایان دادند.

در این بین خکاوه با جمع آوری مکرر صف فروش مجددا متعادل نشد اما با توجه به گرفته شدن زهر فروشندگان به نظر فردا متعادل و حتی مثبت دنبال شود. در گروه لیزینگی نماد ولبهمن همین شرایط و رشد حداکثری قیمت را تجربه نمود اما در اواخر بازار با عرضه های حجم دار متعادل شد.

در گروه بانکی وبصادر به دلیل جذابیت قیمتی با تقاضا و در نتیجه رشد قیمتی بیشتری همراه گردید اما در اواخر بازار با عرضه های حقوقی بدون صف خرید به کار خود پایان داد. گروه سیمانی نیز بواسطه پر رنگ شدن شایعه عرضه سیمان در بورس کالا با افزایش تقاضا و رشد قیمتی مواجه گردیدند که در این بین سیدکو تحت حمایت سرمایه گذاری ملی از رشد قیمتی و معاملاتی مثبت تر برخوردار بود. در گروه حمل و نقل حتاید حداکثر مثبت و بقیه اکثرا متعادل با گرایشی مثبت دنبال شدند.

در گروه بیمه ای نماد دانا حداکثر رشد و بقیه مثبت بودند. دانا به دلیل خبر افزایش سرمایه حدود300% چند صباحی است مورد توجه و با رشد قیمتی مواجه گردیده و به نظر با توجه به قرار داشتن در سطوح مقاومتی، در قیمت های اخیر برای کوتاه مدتی ها پرریسک ارزیابی میشود البته کف قیمتی سهم در هر صعود بالاتر آمده که خود نشان از روند صعودی سهم دارد.

در گروه پتروشیمی، مبین طبق انتظار معاملات متعادل تر و مثبت تری را تجربه نمود اما فروش های جهت دار حقوقی و یا حقوقی ها (احتمالا برای جمع آوری بیشتر سهم و کسب کرسی مدیریتی) نهایتا رشد قیمتی اندکی را برای آن به ارمغان آورد اما به نظر فردا دادوستدهای متعادل تری را تجربه نماید.

در اواخر بازار در اکثر گروها بخصوص گروه بانکی و خودرویی عرضه های پرحجم حقوقی ها را نظاره گر بودیم.امری که مدتهاست بازار سرمایه را با فشار فروش بیشتری همراه گردانیده است اما مجددا با مثبت شدن بازار شاهد ادامه همین رویه هستیم و با توجه به همین موضوع به نظر فردا معاملات اکثر گروه ها متعادل دنبال شود.

تحلیل و اخبار حوزه بورس در سایت بانکی با همکاری و حمایت کارگزاری آبان تولید و عرضه می شود.

► اطلاعیه های مهم کدال در بازار بورس مورخه۲۱ اردیبهشت۹۴
تحلیل تکنیکال نماد بانک صادرات ◄

مطالب مرتبط
بنر