تحلیل اختصاصی از بازار بورس ۲۲ اردیبهشت ۹۴ و پیش بینی بازار فردا

چهارشنبه ، 23 ارديبهشت 1394 ، 09:18

بانکی دات آی آر: لازم به ذکر است که این تحلیل‌ها نظرات اختصاصی کارشناسان کارگزاری آبان است و هیچ تضمینی برای سودآور بودن نیست.

طبق انتظار، بازار در سایه حمایت تعداد معدودی از حقوقی ها دومین روز مثبت را بعد از ریزش های چند روز گذشته تجربه نمود.

در این بین پالایشگاهی ها  همچنان مثبت و گروه خودرویی و بانکی بعد ازشروعی متعادل با گرایشی مثبت با افزایش تقاضای محسوس اکثرا مثبت و در نهایت صف خرید را تجربه نمودند.

البته همانطور که قبلا اشاره شد، این رایزنی های یک روزه و درخواست های حمایت، بسیار شکننده و همانند مسکنی زودگذر عمل خواهند نمود و به نظر با توجه به نحوه دادوستدهای امروز فردا احتمالا بازاری متعادل تر را نظاره گرخواهیم  بود. همچنان بی اعتمادی به بازار از مهمترین دلایل کم حجمی وشکننده بودن بازار می باشد.

در گروه بانکی، بانک صادرات در راس افزایش تقاضا و در گروه خودرویی خپارس از رشد حداکثری برخوردار بودند و علی رغم عرضه های پرحجم حقوقی در نهایت مجددا با صف خرید بکار خود پایان دادند. خبر اعلام آمادگی شرکت نیسان با خودرو سازان داخلی بخصوص گروه سایپا نیز مزید بر علت بود.

گروه پالایشگاهی همچنان پرتقاضا و با عرضه های کم حجم رشد قیمتی را تجربه نمودند. در گروه دارویی، دکوثر و کی بی سی از رشد حداکثری و در گروه آی تی، مداران با توجه به خبر برنده شدن در مناقصه سخت افزار بانک سپه از تقاضای بالا و رشد قیمتی برخوردار بودند.

نماد مبین در گروه پتروشیمی، در سایه جمع آوری حقوقی ها و انتقال سهام حقیقی به حقوقی با معاملاتی کم حجم تر و البته متعادل دنبال گردید.

تایید درخواست پتروشیمی ها برای بلوک 4% آن در قیمت های حدود500 تومانی به نقل از امید قائمی و خرید  2 میلیونی هلدینگ خلیج فارس طی معاملات روز گذشته از پتانسیل های مناسب پتروشیمی مبین حکایت دارد اما به نظر در کوتاه مدت حقوقی ها برای جمع آوری بیشتر سهام، از رشد آن جلو گیری نمایند، اما رشد سهم در میان مدت قطعی می باشد. در اخبار خارجی شروع ادامه رایزنی ها برای اتمام نگارش متن توافق هسته ای بین ایران و گروه 5+1 در وین را نظاره گر بودیم.

تحلیل و اخبار حوزه بورس در سایت بانکی با همکاری و حمایت کارگزاری آبان تولید و عرضه می شود.

► اطلاعیه های مهم کدال در بازار بورس مورخه ۲۲ اردیبهشت ۹۴
تحلیل تکنیکال نماد سرمایه گذاری ساختمان ایران ◄

مطالب مرتبط
بنر