تحلیل اختصاصی از بازار بورس ۲۷ اردیبهشت ۹۴ و پیش بینی بازار فردا

دوشنبه ، 28 ارديبهشت 1394 ، 13:06

بانکی دات آی آر: لازم به ذکر است که این تحلیل‌ها نظرات اختصاصی کارشناسان کارگزاری آبان است و هیچ تضمینی برای سودآور بودن نیست.

با توجه به ساختار کنونی و بخصوص زود گذر بودن حمایت های دستوری برخی حقوقی ها، شروعی کم حجم و اکثرا منفی در کلیت بازار را نظاره گر بودیم. در این بین، گروه پالایشگاهی بعد از شروعی مثبت خیلی زود با عرضه های فروشندگان به تعادل رسید و حتی نوسانات منفی را نیز تجربه نمودند.

اما در اواخر بازار با موج جدید تقاضا برخی نماد پالایشگاهی همچون شراز صف خرید شدند. . علت افزایش تقاضا و رشد قیمتی گروه پالایشگاهی علاوه بر فعال بودن اکثر نوسان گیرها و کوتاه مدتی ها، شایعه افزایش درصد تخفیف خوراک دریافتی پالایشگاهی های فعال در بازار سرمایه می باشد که تاثیر به سزایی در حاشیه سود گروه مذکور دارد.

گروه ونفت که حدودا با صف خرید 500 میلیونی و البته در شروع دادوستدها با معاملات حدود80 میلیونی  مورد توجه قرار گرفته بود، خیلی زود با معاملات حدود18 میلیونی به تعادل رسید و تا آخر دادوستدها نیز همین گونه دنبال گردید.

با توجه به نزدیکی به سطوح مقاومتی محکم (محدوده 320 تا330 تومان ) به نظر برای گذر از آنها به معاملاتی به مراتب پر حجم تر و افزایش تقاضای بالاتری نیازمند می باشد که احتمالا با عملی شدن فروش51%پروژه نفت قشم و شناسایی سود غیر عملیاتی حدود45 تومانی این امر امکان پذیر می باشد. پتروشیمی همچنان در سایه ابهام مجدد نرخ خوراک و سوخت دریافتی؛ متعادل با گرایشی منفی بکار خود پایان دادند.

گروه خودرویی و زیر مجموعه ها و گروه بانکی نیز اکثرا متعادل با گرایشی منفی و برخی همچون بانک صادرات و خبهمن باحمایت بیشتر سهامداران عمده از تعادل بیشتر برخوردار بودند. به نظر فردا نمادهای مذکور معاملاتی متعادل تر و در صورت بهبود جو کلی بازار، معاملات مثبت تری را تجربه نمایند.

خبر فاینانس جایگزینی 67 هزار دستگاه خودرو فرسوده و تولید محصولات بنز از ادامه ریزش قیمت های خکاوه نکاست و همچنان میل به افت قیمت ها را حتی با نزدیک شدن به ارزش اسمی به فعالین بازار القا می نماید. در بقیه گروه ها همچون گروه دارویی و آی تی و ساختمانی دادوستدهای اکثرا کم حجم و با نبود فروشندگان پرقدرت و در نتیجه تعادل را شاهد بودیم که برخی نمادها همچون کی بی سی، دکوثر، مرقام، ثنوسا و وساخت حتی نوسانات مثبتی را نیز تجربه نمودند. در کل به نظر در صورت ادامه حمایت های برخی حقوقی ها (علی رغم اینکه این حمایت ها تنها به عنوان مسکنی زودگذر بوده) و با توجه به کاهش چشم گیر فروشندگان به نظر فردا با بازار متعادل تری بخصوص در گروه بانکی مواجه باشیم.

تحلیل و اخبار حوزه بورس در سایت بانکی با همکاری و حمایت کارگزاری آبان تولید و عرضه می شود.

► اطلاعیه های مهم کدال در بازار بورس مورخه ۲۷ اردیبهشت ۹۴
تحلیل تکنیکال نماد نفت بهران ◄

مطالب مرتبط
بنر