تحلیل اختصاصی از بازار بورس ۲۹ اردیبهشت ۹۴ و پیش بینی بازار فردا

چهارشنبه ، 30 ارديبهشت 1394 ، 08:46

بانکی دات آی آر: لازم به ذکر است که این تحلیل‌ها نظرات اختصاصی کارشناسان کارگزاری آبان است و هیچ تضمینی برای سودآور بودن نیست.

طبق پیش بینی کلیت بازار در اکثر گروه ها متعادل و مثبت دنبال گردید که در این بین گروه خودرویی، بیمه ای، بانکی، غذایی و لاستیک سازی از اقبال بیشتر و گروه ساختمانی، آی تی، پتروشیمی، پالایشگاهی و لیزینگی از اقبال کمتری برخوردار بودند.

شاهد انتشار اخبار مثبتی همچون افزایش دامنه مجاز نوسان روزانه از مثبت و منفی 4% به منفی و مثبت 5% به نقل از ناظر بورس و همینطور ارسال گزارشات از روز شنبه بصورت مستقیم در سایت اطلاع رسانی کدال، بودیم.

پیش بینی میشود با توجه به اخبار مذکور و همچنین با توجه به جذاب شدن قیمت اکثر نمادها و قرار داشتن در سطوح حمایتی، در خرداد ماه امسال برخلاف ماه های گذشته، بازار رشدی مناسب را تجربه نماید و کم کم بر حجم معاملات نیز افزوده شود. در گروه خودرویی حمایت های محسوس سهامداران عمده  در کنار خبرهایی همچون شروع تولید محصولات جدید در پارس خودرو (برلیانس320 و 330) و همچنین افزایش تولید در اکثر زیر مجموعه های ایران خودرو و سایپا(علی رغم مشکلات فروش) معاملات متعادل با گرایشی مثبت را برای آنها به ارمغان آورد.

البته نمادهای خکاوه و خاوربا توجه به حاشیه سود بیشتر و بازاری انحصاری از اقبال بیشتری برخوردار بودند. در گروه پالایشگاهی، اکثرا افزایش تقاضا را شاهد بودیم که پالایشگاه شیراز بواسطه پایین دیدن قیمت نفت در بودجه (پتانسیل تعدیل مثبت) و سرمایه گذاری نفت با توجه به اعلام آگهی فروش پروژه قشم، از اقبال بیشتری برخوردار بودند.

در گروه بانکی، بانک گردشگری با رشد قیمتی حداکثری مواجه گردید و بانک صادرات با تثبیت روی مقاومت کوتاه مدتی860ریال آماده صعود کوتاه مدتی دیگری (محدود960 تا1030ریال) گردید.

در گروه بیمه ای، دانا و اکثر هم گروهی ها با صف خرید مواجه شدند و البرز با توجه به عدم اعلام تعدیل مناسب مثبت و عدم برآورد نمودن انتظار فعالین بازار، فقط با رشد حدود2% بکار خود پایان داد.

تحلیل و اخبار حوزه بورس در سایت بانکی با همکاری و حمایت کارگزاری آبان تولید و عرضه می شود.

► اطلاعیه های مهم کدال در بازار بورس مورخه ۲۹ اردیبهشت۹۴
تحلیل تکنیکال نماد آلومینیوم ایران ◄

مطالب مرتبط
بنر