تحلیل اختصاصی از بازار بورس ۲ خرداد ۹۴ و پیش بینی بازار فردا

يكشنبه ، 3 خرداد 1394 ، 10:53

تحلیل اختصاصی از بازار بورس ۲ خرداد ۹۴ و پیش بینی بازار فردا را می خوانید.


بانکی دات آی آر: لازم به ذکر است که این تحلیل‌ها نظرات اختصاصی کارشناسان کارگزاری آبان است و هیچ تضمینی برای سودآور بودن نیست.

برخلاف انتظار، بازار در اکثر گروه ها منفی و البته کم حجم دنبال گردید، متاسفانه افت قیمت های جهانی و بالا گرفتن تنش های منطقه و زیاده خواهی طرفین مذاکرات هسته ای و در نتیجه واکنش تند مقامات داخلی کشور به جو شکننده بازار دامن زد و بازاری سراسر قرمز را در اکثر گروه ها نظاره گر بودیم.

تا جایی که با عقب نشینی محسوس خریداران حتی در درصدهای منفی، برخی گروه ها و نمادها با صف های فروش کام سهامداران را پیش از پیش تلخ نمودند. گروه ساختمانی از جمله گروه هایی بود که صف های فروش بدون جمع آوری را تجربه نمود. نمادهای این گروه، علی رغم داشتن p/e پایین و ریزش های شدید قیمتی، همچنان منفی مورد معامله قرار گرفتند. در این بین تصویب وام خرید مسکن و طرح لیزینگ مسکن بر معاملات سهام شرکت های این گروه بی اثر بود.

با این حال دو نماد ثنوسا و ثفارس از معدود نمادهای مثبت بازار امروز در این گروه بودند. با فرسایشی شدن روند مذاکرات و پیشرفت بسیار کند نگارش متن توافق (به نقل از عراقچی) نمی توان انتظار مثبتی از بازار داشت. در گروه خودرویی با واگرایی مثبت نماد خودرو و میل به مثبت شدن آن علی رغم جو منفی کلیت بازار مواجه بودیم. موافقت اولیه با افزایش قیمت های محصولات دو غول خودرو ساز کشور (خودرو و سایپا) از سوی شورای رقابت نیز از افت سایر نمادهای گروه خودرویی نکاست و بقیه هم گروهی ها با معاملاتی منفی و صف فروش به کار خود پایان دادند. احتمالا سطوح حمایتی معتبر230 تا 235 تومان برای خودرو و115 تا120 تومان برای سایپا حداقل از افت بیشتر آنها و هم گروی ها جلوگیری نماید.

گروه دارویی نیز علی رغم گزارشات مثبت با بی اقبالی بازار اکثرا دادوستدهای کم حجم با گرایشی منفی را تجربه نمودند. در این گروه خبر احتمال برنده شدن در مناقصه بزرگ کشور عراق در معاملات نمادهای گروه بی تاثیر بود. همچنین در این گروه شاهد انتشار خبر مثبتی بودیم که  بر اساس آن، سازمان غذا و دارو امکان جدیدی برای شرکت های دارویی فراهم کرد که شامل تخصیص ارز و تسهیلات با نرخ ۳.۵درصدی به شرکت های دارویی و گشایش اعتبار ۲۰ درصدی سه ماهه است.

با این حال به نظر می رسد اخبار مثبت این گروه تحت تأثیر روند کلی بازار سوخت گردید. در لحظات پایانی داد و ستدها خریدهای پرحجم حقوقی و البته فروش های حقیقی ها در نماد مبین تا 2%مثبت از احتمال حمایت پر حجم تر آن در روزهای پیش رو حکایت دارد. در گروه بیمه ای با قوت گرفتن شایعه افزایش سرمایه بیمه دانا نوسان از منفی به مثبت آنرا شاهد بودیم اما در انتها متعادل بکار خود پایان داد.

در انتها با توجه به اجرایی شدن انتشار مستقیم گزارشات بر روی کدال از امروز، شاهد متوقف شدن نماد ومعادن با توجه به مشکلات مربوط به ارائه نادرست گزارشات شرکت بودیم. همچنین طی معاملات امروز شاهد افزایش دامنه نوسان به  5% بودیم.

تحلیل و اخبار حوزه بورس در سایت بانکی با همکاری و حمایت کارگزاری آبان تولید و عرضه می شود.

► اطلاعیه های مهم کدال در بازار بورس مورخه ۲ خرداد ۹۴
تحلیل تکنیکال مدیریت پروژه های نیروگاهی ایران ◄

مطالب مرتبط
بنر