تحلیل اختصاصی از بازار بورس ۳ خرداد ۹۴ و پیش بینی بازار فردا

دوشنبه ، 4 خرداد 1394 ، 08:19

بانکی دات آی آر: لازم به ذکر است که این تحلیل‌ها نظرات اختصاصی کارشناسان کارگزاری آبان است و هیچ تضمینی برای سودآور بودن نیست.

بازارهمچنان شروعی کم حجم و منفی را تجربه نمود. با این وجود کاهش دامنه نوسان در گروه خودرویی، بانکی و برخی تک نمادها در کنار معاملات کم حجم از نبود فروشنده در قیمتهای حال حاضر حکایت دارد که با ورود  خریدار اندک، قیمت ها میل به رشد قیمتی را تداعی می نمایند.

در نتیجه در اواسط بازار و با توجه به محرک قیمتی، شاهد افزایش نسبی تقاضا و در نتیجه بهبود محسوس دادوستدها بودیم.درگروه بانکی، بانک تجارت بعداز تعدیل مثبت مناسب و بانک صادرات و انصار با حمایت سهامداران عمده با رشد قیمتی اندکی به کار خود پایان دادند. در گروه خودرویی، همچنان با بی اقبالی سرمایه گذاران، دادوستدهای متعادل را شاهد بودیم که در این بین نمادهای خکاوه و خاور با دادوستدهای منفی تر و قطعه سازان از معاملات مثبت تری برخوردار بودند.

خپارس با افزایش زیان به دسته شرکت های ماده 141(زیان انباشته بیشتر از سرمایه شرکت) پیوست که دلیل آن عمدتا عدم تولید با توجه به  نبود قطعات، تحریم ها و هزینه مالی بالای شرکت می باشد. در گروه پتروشیمی، شایعه افزایش سرمایه هلدینگ خلیج فارس از محل سود انباشته و دادوستدهای متعادل اکثر آنها را نظاره گر بودیم.

مبین همچنان در سایه جمع آوری سهام توسط هلدینگ خلیج فارس دادوستدهای متعادل اما گرایشی مثبت را تجربه نمود. گروه پالایشگاهی از افزایش محسوس تر تقاضا و دادوستدهای مثبت تری برخوردار بودند و احتمالا فردا اکثرا مثبت تر دنبال شوند. در گروه فلزی، ذوب آهن با شایعه مجدد افزایش سرمایه 200% صف خرید شد و فولاد مبارکه و اکثر شرکت های تولید کننده روی، دادوستدهای متعادل با گرایشی مثبت را تجربه نمودند.

در گروه ساختمانی همچنان افت قیمتی اکثر نمادها و البته گره معاملاتی مثبت و رشد حدود14% ثنوسا و ادامه صف خرید بدون عرضه ثفارس را نظاره گر بودیم.

گروه های بیمه ای، دارویی، آی تی و واسطه گرهای مالی نیز اکثرا کم حجم، متعادل با گرایشی منفی دنبال گردیدند که در این بین گروه بیمه ای از فشار فروش بیشتر و دادوستدهای منفی تری برخوردار بود. در کل با توجه به مفروضات  بالا و نحوه دادوستدها، احتمالا فردا شروعی متعادل با گرایشی مثبت در اغلب گروه ها مشاهده شود و با افزایش بیشتر تقاضا، بازاری متعادل با گرایشی مثبت را نظاره گر باشیم.

تحلیل و اخبار حوزه بورس در سایت بانکی با همکاری و حمایت کارگزاری آبان تولید و عرضه می شود.

 

► اطلاعیه های مهم کدال در بازار بورس مورخه ۳ خرداد ۹۴
تحلیل تکنیکال نماد سایپا ◄

مطالب مرتبط
بنر