تحلیل اختصاصی از بازار بورس ۴ خرداد ۹۴ و پیش بینی بازار فردا

سه شنبه ، 5 خرداد 1394 ، 09:18

بانکی دات آی آر: لازم به ذکر است که این تحلیل‌ها نظرات اختصاصی کارشناسان کارگزاری آبان است و هیچ تضمینی برای سودآور بودن نیست.

طبق پیش بینی، بازار متعادل با گرایشی مثبت در اغلب گروه ها بخصوص گروه پالایشگاهی و خودرویی شروع شد اما با گذشت زمان دادوستدها و با توجه به نبود انگیزه و با توجه به جو احتیاط حاکم، خریداران با عقب نشینی، بازار را در اختیار فروشندگان قرار دادند و درانتها بازاری متعادل را نظاره گر بودیم.

در گروه فلزی، تعدیل مثبت حدود150% ذوب و تکذیب افزایش سرمایه شرکت و نهایتا توقف نماد را مشاهده نمودیم. در این گروه، تولید کنندگان فلز روی، علی رغم کاهش اندک قیمت های جهانی با اقبال بیشتری برخوردار بودند و بطور نمونه نماد زنگان با رشد قیمتی حداکثری به کار خود پایان داد. شایعه برطرف شدن مشکلات مربوط به خاک گروه رویی، احتمالا افزایش قیمت های جهانی، افزایش رشد آهنگ اقتصاد چین و هند در کنار کاهش ذخایر بورس لندن همگی از دلایل اقبال به گروه مذکور می توان عنوان نمود.

در گروه سنگ آهنی، شایعه کاهش عوارض حدود10% صادرات کنستانتره و همچنین احتمال به تعویق افتادن پرداخت حقوق دولتی نیز از افت مجدد قیمت های آنها جلوگیری نکرد و همچنان با معاملات منفی بکار خود پایان دادند. گروه پالایشگاهی با جو روانی افزایش قیمت بنزین پرتقاضا و مثبت پی گیری شدند و گروه بانکی با توقف بانک انصار برای تعدیل مثبت از محل فروش احتمالی دانایان پارس، اکثرا متعادل با گرایشی مثبت دنبال گردیدند.

گروه خودرویی و لیزنگی نیز همچون گروه بانکی متعادل با گرایشی مثبت دنبال شدند که در این بین همچنان قطعه سازان از اقبال بیشتری برخوردار بودند. گروه ساختمانی بعد از شروع مثبت با عقب نشینی محسوس خریداران اکثرا متعادل شدند اما در این بین، نماد ثفارس همچنان یکه تازی نمود و با صف خرید بکار خود پایان داد.

افزایش وام های خرید مسکن می تواند محرک خروج از رکود مسکن (حداقل افزایش ساخت و سازها و دادوستدها و نه افزایش قیمت ها) را فراهم آورد. در نتیجه نیمه دوم امسال گروه مذکور می توانند مورد توجه بیشتری قرار گیرند. در نهایت انتظار می رود معاملات فردا نیز احتمالا بر همین منوال و متعادل دنبال شود.

تحلیل و اخبار حوزه بورس در سایت بانکی با همکاری و حمایت کارگزاری آبان تولید و عرضه می شود.

► اطلاعیه های مهم کدال در بازار بورس مورخه ۴ خرداد ۹۴
تحلیل تکنیکال نماد دوب آهن ◄

مطالب مرتبط
بنر