تحلیل اختصاصی از بازار بورس ۵ خرداد ۹۴ و پیش بینی بازار فردا

چهارشنبه ، 6 خرداد 1394 ، 08:49

بانکی دات آی آر: لازم به ذکر است که این تحلیل‌ها نظرات اختصاصی کارشناسان کارگزاری آبان است و هیچ تضمینی برای سودآور بودن نیست.

طبق پیش بینی، بازار متعادل با گرایشی منفی دنبال گردید که در این بین گروه ساختمانی، خودرویی، پالایشگاهی منفی تر و گروه بانکی، دارویی، بیمه ای، پتروشیمی و معدنی (بخصوص برخی شرکت های رویی همچون زنگان)  متعادل تر و حتی مثبت بکار خود پایان دادند.

همانطور که قبلا اشاره شد تا عدم حصول توافق و اعلام رسمی آن و کاهش تحریم ها و کاهش سود بانکی نمی توان به رشد مستمر بازارسرمایه امیدوار بود و دادوستدهای فرسایشی با گرایشی منفی را نظاره گر خواهیم بود که در این بین کاهش چشمگیر حجم دادوستدها خود تایید کننده فرضیه مذکور می باشد.

در گروه بانکی، حمایت سهامداران عمده همچون خریدهای روزانه صندوق کارکنان بانک ملت در نماد وبملت و بانک قوامین در نماد بانک انصار، ازافت بیشترآنها جلوگیری نموده و اکثرا دادوستدهای متعادلی را تجربه نمودند. در گروه خودرویی، خودرو و خبهمن اکثرا متعادل و منفی اما اکثرهم گروهی ها بخصوص شرکت ها با p/e بالاتر همچنان افت قیمتی تجربه نمودند.

در گروه بیمه ای، بیمه دانا همچنان با شایعات مختلف بعد از شروعی مثبت متعادل شد و اکثر هم گروهی ها نیز با تعادل به کار خود پایان دادند که در این بین بیمه سامان همچنان رشد قیمتی را تجربه نمود. در گروه ساختمانی علی رغم داشتن p/e پایین و پتانسیل رشد اکثر آنها، همچنان افت قیمتی را مشاهده نمودیم. حق تقدم ثفارس با توجه به رشد شارپ اخیر، صف فروش شد و خود ثفارس نیز متعادل گشت.

مبین همچنان با جمع آوری هلدینگ خلیج فارس متعادل و گروه پتروشیمی همچنان کم حجم دنبال شد. اما گروه پالایشگاهی اکثرا منفی پیگیری شدند که در این بین شپنا با معاملات پر حجم تر و متعادل مواجه گردید. در گروه فلزی،، فولاد و فملی متعادل و زنگان با صف خرید و رشد قیمتی و بقیه هم گروهی ها اکثرا منفی دنبال شدند.

گروه معدنی  و سیمانی نیز اکثرا متعادل و منفی به کار خود پایان دادند که فشار فروش علی رغم ریزش های بالای قیمتی در گروه معدنی بخصوص سنگ آهنی ها همچنان محسوس بود. از معدود گروه ها و نمادهای مثبت بازار امروز گروه دارویی و غذایی و برخی کانی های غیر فلزی همچون کاذر و کفپارس می توان اشاره نمود. برای فردا همین منوال دادوستدها در صورت عدم رخداد سیاسی خاصی انتظار میرود.

پر رنگ شدن کسری بودجه، حذف  سهمیه بنزین خودروهای شخصی و عمومی و افزایش ناگهانی حدود40% قیمت بنزین به عنوان کالای پایه، اجرای زیر پوستی فاز سوم هدفمندی حامل های انرژی با شروع افزایش قیمت گاز مصرفی خانگی، همچنین روند کند مذاکرات و تنش های موجود در منطقه از ریسک های اقتصاد کل کشور حکایت دارد.

تحلیل و اخبار حوزه بورس در سایت بانکی با همکاری و حمایت کارگزاری آبان تولید و عرضه می شود.

► تحلیل اختصاصی از بازار بورس 6 خرداد 94
تحلیل تکنیکال نماد صنعت روی زنگان ◄

مطالب مرتبط
بنر