تحلیل اختصاصی از بازار بورس 6 خرداد 94

پنجشنبه ، 7 خرداد 1394 ، 08:45

 

بانکی دات آی آر: لازم به ذکر است که این تحلیل‌ها نظرات اختصاصی کارشناسان کارگزاری آبان است و هیچ تضمینی برای سودآور بودن نیست.

طبق انتظار بازار همچنان کم حجم و بصورت فرسایشی با گرایشی منفی دنبال گردید.حمایت های ناکافی برخیب حقوقی ها و سهامداران عمده همچون کارکنان بانک ملت در نماد وبملت،سرمایه گذاری سمند در نماد خودرو و ولغدر، حقوقی قوامین در نماد وانصار، فولاد مبارکه در نماد هر مز، هلدینگ خلیج فارس در نماد مبین منجر به جلوگیری از افت بیشتر نمادهای مذکور گردید.

تا کاهش مناسب سود بانکی و یا تزریق بالای نقدینگی به بازار و یا رخداد سیاسی مثبتهمچنان انتظار خاصی از بازار نمی توان داشت.بخصوص که هرچه به زمان مقرر پایان نگارش توافق هسته ای نزدیک می شویم، واکنش های طرفین برای کسب امتیازات بیشتر،افزایش یافته و همین موضوع،در حالت خوشبینانه احتمال زمانبر شدن مذاکرات را افزایش خواهد دادو به این ترتیب نمی توان از بازار سرمایهانتظاربالایی داشت.

در گروه بانکی نماد وپست بعد از اعلام تعدیل منفی متوقف گردید و بقیه هم گروهی ها نیز اکثرا متعادل با گرایشی منفی به کار خود پایان دادند.روشن شدن زوایای بیشتر مصوبات اخیر شورای پول و اعتبار مبنی بر عدم معافیت مالیاتی موسسات اعتباری و بانک های غیر مجاز می تواند گروه مذکور را متاثر گرداند.

در گروه خودرویی همچنان دادوستدهای متعادل با گرایشی منفی را شاهد بودیم. گروه لیزینگی با رشد قیمتی و البته بازگشایی حق تقدم ولصنم پیگیری شد.در این بین صف خرید ولغدر و رشد قیمتی آن نیز چشم نوازی می نمود. در گروه پتروشیمی، نماد مبین همچنان توسط هلدینگ خلیج فارس جمع آوری شد و با تعادل و گرایشی منفی همچون گروه پالایشگاهی و اکثر پتروشیمی ها بهکار خود پایان داد.

در گروه دارویی رشد چشمگیر صادرات با هدف صادرات 500 میلیون دلاری نیز با اقبال فعالین مواجه نشد و در کنار اکثر گروه ها متعادل و منفی به کار خود پایان دادند.

از معدود گروه های مثبت به گروه حمل و نقل با توجه به خبر معافیت مالیاتی کشتی های ثبت در آبهای آزاد،گروه ساختمانی بخصوص ثتران با توجه به خبر افزایش سرمایه 100% آن از محل آورده، گروه غذایی بخصوص لبنیاتی ها با خبر صدور مجوز صادرات 6 شرکت تولید کننده محصولات غذاییبه روسیه به نقل از خبرزگرای فارس، می توان اشاره نمود.

تحلیل و اخبار حوزه بورس در سایت بانکی با همکاری و حمایت کارگزاری آبان تولید و عرضه می شود.

► اطلاعیه های مهم کدال در بازار بورس مورخه ۵ خرداد ۹۴
تحلیل اختصاصی از بازار بورس ۵ خرداد ۹۴ و پیش بینی بازار فردا ◄

مطالب مرتبط
بنر