تحلیل اختصاصی از بازار بورس ۶ تیر ۹۴ و پیش بینی بازار فردا

شنبه ، 6 تیر 1394 ، 15:37

بانکی دات آی آر: لازم به ذکر است که این تحلیل‌ها نظرات اختصاصی کارشناسان کارگزاری آبان است و هیچ تضمینی برای سودآور بودن نیست.


بازار امروز طبق پیش بینی ها سر در گم و مبهم دنبال شد و شاهد نوساناتی محدود در بازه های مثبت و منقی بود که به انتظارات سهامداران از نتیجه مذاکرات مربوط می باشد.

شاخص نیز با 45 واحد افت به ارتفاع 64،812 واحد رسید و نسبت به چند روز اخیر با کاهش ارزش و حجم معاملات مواجه بود.. این روزها اخبار مرتبط با مذاکره به شدت بر روی روند بازار تاثیرگذار است و آن را در شرایط مثبت و منفی قرار می دهد. طبق اظهارات شبکه تلویزیونی فرانس24، گروه 1+5 بر روی سازوکاری برای بازگشت خودکار تحریم‌های سازمان ملل به توافق رسیده‌اند. به نقل از این شبکه همچنان اختلافات بسیاری بر سر شفافیت، بازرسی‌ها، ابعاد نظامی احتمالی و لغو تحریم‌ها وجود دارد.
در گروه بانکی اکثر شرکتها روندی متعادل با نوسانات محدود را تجربه کردند به طوریکه قیمت پایانی در این شرکتها تغییر چندانی نکرده است. در این گروه بانک پارسیان برخلاف دیگر شرکتهای همگروه پس از نیم ساعت از شروع بازار و معامله بیش از 200،000 سهم به صف خرید رسید و تا پایان بازار صف خرید خود را حفظ کرده است. در گروه پالایشی هم از ابتدای بازار  شک و تردید بین خریداران و فروشندگان موج می زد و گاهی از زمان بازار خوش بینان به روند مذاکرات با انجام خرید در این نمادها قیمت آنها را تا بازه های مثبت می کشاندند و گاهی نیز با احساس خطر از احتمال مخابره خبر منفی شروع به عرضه سهام خود می کردند که منجر به افت قیمت می شد. به طوریکه معاملات اکثر نمادهای گروه در اواخر بازار در محدوده منفی ادامه پیدا کرد و مشخصاً پالایشگاه بندر عباس و پالایشگاه تهران با صف فروش به کار خود پایان دادند. حق تقدم شتران نیز در زمانی نامناسب در صورتی که سهم اصلی به صف فروش رسیده بود، در قیمت 380 بازگشایی شده است. شبندر با 54 واحد بیشترین تاثیر منفی را روی شاخص داشته است.
در گروه خودرویی نیز شاهد معاملاتی بی هدف بودیم و اکثر نمادهای این گروه نوسانات محدودی در بازه های مثبت و منفی داشتند. پارس خودرو نماد مورد توجه در این گروه بود که با معامله بیش از 23 میلیون سهم با منفی 2 به کار خود پایان داد. از استثناهای این گروه می توان به خریخت اشاره کرد به طوریکه صنایع ریخته گری ایران که در مرحله پیش گشایش در حداکثر قیمتی تشکیل صف داده بود و در شروع بازار نیز این صف را حفظ کرده بود در میانه های بازار تا بازه های منفی 3 نیز نوسان داشت و در آخر با صف خرید بسته شد. لیزینگی ها هم معاملاتی کم حجم و منفی را دنبال کردند.
گروه حمل و نقل ها خیلی سعی کردند تا معاملات مثبت را پشت سر بگذارند اما با حاکم شدن جو منفی بر بازار، اکثر شرکتهای این گروه نیز با محدوده منفی به کار خود پایان دادند. البته تک سهمهایی مثل حمل و نقل بین المللی خلیج فارس پس از 5 دقیقه از شروع بازار و معاملاتی کمتر از 40،000 سهم به صف خرید رسید که تا پایان بازار صف خود را حفظ کرد.
برای نخستین بار همزمان با افزایش امیدها نسبت به حصول توافق، مذاکره مدیران غولهای نفتی جهان با مسئولان ایران بطور رسمی اعلام می شود. مدیران شرکت شل در خصوص بدهی های این شرکت به شرکت ملی نفت ایران گفتگو کردند.


تحلیل و اخبار حوزه بورس در سایت بانکی با همکاری و حمایت کارگزاری آبان تولید و عرضه می شود.

► اطلاعیه های مهم کدال در بازار بورس مورخه ۶ تیر ۹۴
تحلیل تکنیکال نماد پالایشگاه بندرعباس ◄

مطالب مرتبط
بنر