تحلیل اختصاصی از بازار بورس ۷ تیر ۹۴ و پیش بینی بازار فردا

دوشنبه ، 8 تیر 1394 ، 09:02

بانکی دات آی آر: لازم به ذکر است که این تحلیل‌ها نظرات اختصاصی کارشناسان کارگزاری آبان است و هیچ تضمینی برای سودآور بودن نیست.

وجود اختلافات اساسی در روزهای پایانی ضرب الاجل پرونده هسته ای باعث کند شدن و انتشار اخبار منفی و در نتیجه عقب نشینی محسوس خریداران در اواسط دادوستدهای دیروز و امروز و در نهایت موج جدید افت قیمت ها در اکثر گروه ها و نمادها گردید.

در این بین فروش های پر حجم برخی حقوقی ها مزید برعلت گشته و فروشندگان متضرر بازار سرمایه را به فروش سوق می دهد. از فروش های حقوقی، می توان به فروش بترانس  توسط آینده پویا، فروش ذوب آهن توسط سرمایه گذاری فرهنگیان، فروش فاذر توسط دانایان پارس، فروش وبملت توسط صبا تامین، فروش حفاری شمال توسط مالی مهر آیندگان، فروش شپنا توسط سرمایه گذاری نفت و گاز پتروشیمی تامین و فروش وکار توسط آتیه صبا اشاره نمود.

خبر افزایش حدود10% نرخ محصولات شرکت های لبنیاتی در کنارادامه ورود و فعال شدن مجدد سرمایه گذاران خارجی در صنعت نفت و گاز (اینبار سرمایه گذاران آلمانی-شرکت بازل) در سایه خبرهای منفی منتشر شده مذاکرات رنگ باخت و به غیر از تک شرکت ها و گروه های معدودی همچون گروه قندی، اکثر بازار دادوستدهای منفی و با افت قیمتی را تجربه نمودند که در این بین گروه پالایشگاهی بخصوص پالایشگاه تهران (با توجه به حق تقدم ها) از فشار فروش بالاتری برخوردار بود.

از معدود نمادهای مثبت به حفارس در گروه حمل و نقل، خریخت در گروه قطعه سازان، وپارس در گروه بانکی، مارون در گروه پتروشیمی، واتی و توسم در گروه سرمایه گذاری، ثاژن در گروه ساختمانی، بالاس در گروه پیمانکاری، بکام و بکاب گروه بر قی، اکثر نمادهای گروه قندی، وپخش و شتهران در گروه دارویی، سدور در گروه سیمانی، کروی، فخوز، کشرق و تکنار در گروه معدنی و فلزی می توان اشاره نمود.

دیدار سوم از دور آخر مذاکرات هسته ای بین کری و ظریف با حضور معاونان اتحادیه اروپا در وین اتریش شروع شده و همچنان بازار سرمایه با حساسیت بالایی در سایه مذاکرات پی گیری شده و خواهد شد. در نتیجه برای روزهای پیش رو و احتمالا تا اواخر مذاکرات، نوسانات و هیجانات خاصی البته با گرایش متعادل و منفی در بازار، انتظارمی رود. عرضه اولیه به روش ثبت دفتری از زبان مدیر عامل بورس( حسن قالیباف) به نقل از خبرگزاری ایسنا بزودی شروع خواهد شد.

تحلیل و اخبار حوزه بورس در سایت بانکی با همکاری و حمایت کارگزاری آبان تولید و عرضه می شود.

► اطلاعیه های مهم کدال در بازار بورس مورخه۷ تیر ۹۴
تحلیل تکنیکال نماد پست بانک ◄

مطالب مرتبط
بنر