تحلیل اختصاصی از بازار بورس ۸ تیر ۹۴ و پیش بینی بازار فردا

سه شنبه ، 9 تیر 1394 ، 08:57

بانکی دات آی آر: لازم به ذکر است که این تحلیل‌ها نظرات اختصاصی کارشناسان کارگزاری آبان است و هیچ تضمینی برای سودآور بودن نیست.

واکنش مثبت بازار به سخنان مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا (موگرینی) مثبت بود و شروع بازار در اکثر گروه ها بخصوص گروه خودرویی، بانکی، پالایشگاهی و پتروشیمی مثبت و پرتقاضا ظاهر شد و خبری از فروشنده های هیجانی نبود اما در اواسط بازار مجددا با عقب نشینی خریداران، نوسانات منفی را مشاهده نمودیم. با این حال  در اواخر بازار مجددا بازار مثبت و گارد صعودی گرفت.

در این بین عدم فروش پر حجم مجدد حقوقی ها و حتی خریدهای بسیار کم حجم آنها به مثبت شدن بازار کمک نمود و مزید بر علت گشت. از خریدهای مذکور، خرید شرکت هامون سپاهان در نماد شیراز، سرمایه گذاری مهر در نماد وسپه، سرمایه گذاری امید در نماد کگل، هلدینگ خلیج فارس در نماد مبین، سرمایه گذاری بهمن و پویا در خبهمن و تامین کارکنان بانک ملت در وبملت می توان اشاره نمود.

تایید افزایش 10% محصولات لبنی باعث تشکیل صف خرید پرحجم اکثر نمادهای گروه غذایی شد. در گروه حمل و نقل، حفارس مجددا با عرضه های مکرر صف خرید و رشد قیمتی و در نهایت صف خرید مجدد بکار خود پایان داد. در گروه بانکی، بانک حکمت و خاور از اقبال بیشتر و رشد قیمتی بیشتری برخوردار بودند که در این بین بانک صادرات در تلاش برای گذر از سطوح مقاومتی مجددا ناکام ماند و در نهایت با رشد حدود2% بکار خود پایان داد.

در این گروه شایعه معروف بلوک بانک پارسیان ایران خودرو چند روزی وپارس را با رشد قیمتی مواجه گردانید اما امروز متعادل پی گیری شد. در گروه ساختمانی ثاژن مجددا با صف خرید و رشد قیمتی اما معاملاتی پر حجم تر از روزهای گذشته و در گروه دارویی داروسازی کوثر و در گروه سیمانی سفانو و سخاش از اقبال بیشتر و رشد قیمتی و بقیه هم گروهی ها اکثرا متعادل با گرایشی منفی بکار خود پایان دادند. در گروه فلزی، ذوب آهن بعد از شروعی منفی و در سایه خبر افزایش سرمایه با معاملاتی پر حجم متعادل شد.

در گروه پتروشیمی، عرضه احتمالی 5% بلوک شپدیس پترول به دادوستدهای متعادل پترول انجامید. شایعاتی از عرضه بلوک مذکور در قیمت های پاین تر از بهای تمام شده پترول می تواند در روزهای آینده موج جدیدی از فروش ها در پترول ایجاد نماید. اکثر نمادهای بزرگ گروه پتروشیمی متعادل و با نوسانات منفی و نمادهای کوچکتر با اقبال بیشتر و رشد قیمتی مواجه شدند که در این بین شپلی همچنان بعد از چند روز دادوستدهای پر حجم با صف خرید بکار خود پایان داد و بسمت سطوح مقاومتی بعدی (محدود240 تومان) حرکت نمود.

اما با توجه به شیب تند و p/e بالا (منفی) سهم بسیار پر ریسک حتی به دید نوسان گیری تلقی می گردد. در خبرهای سیاسی احتمال تمدید چند روزه مذاکرات بسیار قوت گرفته تا جایی که مورد تایید برخی مسئولان مربوطه نیز قرار گرفته است. در بازارهای جهانی ادامه افت قیمت های نفت و رشد فلز زرد (طلا)عمدتا به دلیل پر رنگ شدن احتمال ورشکستگی یونان و اخراج از اتحادیه اروپا و تقویت نسبت دلار به یورو را نظاره گر هستیم.

تحلیل و اخبار حوزه بورس در سایت بانکی با همکاری و حمایت کارگزاری آبان تولید و عرضه می شود.

► اطلاعیه های مهم کدال در بازار بورس مورخه ۸ تیر ۹۴
تحلیل تکنیکال نماد توسعه معادن روی ایران ◄

مطالب مرتبط
بنر