تحلیل اختصاصی از بازار بورس ۱۳ تیر ۹۴ و پیش بینی بازار فردا

يكشنبه ، 14 تیر 1394 ، 10:02

بانکی دات آی آر: لازم به ذکر است که این تحلیل‌ها نظرات اختصاصی کارشناسان کارگزاری آبان است و هیچ تضمینی برای سودآور بودن نیست.

احتمال اعلام توافق ایران و قدرتهای جهانی پیرامون پرونده هسته ای، بازاری سراسر مثبت و با حجم دادوستدهای مناسب تر از روزهای گذشته را نمایان ساخت و با گذشت زمان معاملات، برتعداد صف های خرید افزوده شد.

در گروه های متأثر از پرونده هسته ای همچون گروه بانکی، خودرویی و حمل و نقل، شاهد عرضه های پر حجم حقوقی ها بودیم تا جایی که بانک صادارات با عرضه های پرحجم حقوقی خود در اواخر بازار متعادل گردید. با این حال این نماد، بعد از مدتها توانست روی مرز روانی100 تومان قرار گیرد و در صورت عدم رخداد سیاسی خاص به نظر برای هضم این عرضه ها، چند روزی متعادل دنبال گردد، اما در صورت انتشار اخبار مثبت در خصوص توافق هسته ای مجددا با صف خرید و رشد قیمتی مواجه خواهد شد.

نمادهای خودرو، خاور، وبملت، حکشتی و حسینا نیز روند معاملاتی مشابه وبصادر را تجربه نمودند که در این بین نمادهای حکشتی و حسینا در نهایت با صف خرید بکار خود پایان دادند. در گروه ساختمانی شاهد بازگشایی موفق ثتران در جو مثبت بازار و رشد حدود10% قیمت آن  بعد از مجمع عادی سالیانه بودیم. در این گروه همچنان نماد ثمسکن پرتقاضا، پرحجم و مثبت دنبال شد.

از نمادها و گروه های متعادل و منفی امروز به نمادهای ثرود و ثفارس در گروه ساختمانی، اکثر نمادهای گروه غذایی بخصوص لبنیاتی ها، برخی قطعه سازان همچون ختور و خموتور، برخی فلزی ها و معدنی ها همچون هرمز، فخاس، کگل و کنور، اکثر نمادهای گروه قندی می توان اشاره نمود. به این ترتیب  اکثر نمادهای بزرگ بازار مثبت و پرتقاضا معامله شدند، در این بین معدود نمادهایی همچون شخارک،  شپدیس از گروه پتروشیمی معاملات متعادل و منفی را تجربه نمودند و بقیه گروه های کوچک اکثرا متعادل و منفی دنبال شدند.

در گروه فلزی و معدنی در ادامه افت قیمت های جهانی فلزات پایه و در سایه تضعیف اقتصاد اروپا و چین شاهد معاملات متعادل و منفی بودیم که نماد ذوب آهن همچنان با خبر افزایش سرمایه، رشد قیمتی را تجربه نمود. انتشار خبر توسط وال استریت ژورنال با تیتر "نزدیک شدن مواضع ایران و 5+1 به توافق تاریخی خود"  از اخبار مثبت امروز بود.  با توجه به نحوه معاملات امروز، به نظر فردا در اکثر گروه ها، معاملات متعادل با گرایشی مثبت در شروع بازار و در ادامه  افزایش حجم عرضه ها را نظاره گر باشیم.


تحلیل و اخبار حوزه بورس در سایت بانکی با همکاری و حمایت کارگزاری آبان تولید و عرضه می شود.

► اطلاعیه های مهم کدال در بازار بورس مورخه ۱۳تیر ۹۴
تحلیل تکنیکال شاخص بانک ها ◄

مطالب مرتبط
بنر