اطلاعیه های مهم کدال در بازار بورس مورخه ۱۱ مرداد ۹۴

دوشنبه ، 12 مرداد 1394 ، 08:47

بانکی دات آی آر: لازم به ذکر است که این تحلیل‌ها نظرات اختصاصی کارشناسان کارگزاری آبان است و هیچ تضمینی برای سودآور بودن نیست.

کارخانجات تولیدی شهید قندی
شرکت سود هر سهم سال 94 را با سرمایه 600 میلیارد ریال از 23 ریال در پیش بینی قبلی به 340 ریال در پیش بینی جدید افزایش داده است. این افزایش قابل ملاحظه غیر عملیاتی بوده و ناشی  از فروش زمین می باشد. شرکت اقدام به آگهی مزایده فروش 42 قطعه زمین به ارزش کارشناسی 215 میلیارد ریال به صورت یک جا نمود که سه قطعه از این زمین ها به فروش رسید و پیش بینی شده تا پایان سال 94 فروش کل 42 قطعه زمین قطعی گردد و لذا شرکت بر همین اساس پیش بینی بودجه 94 را تعدیل و ارائه نموده است. طبق اظهارات شرکت وجوه دریافتی از محل فروش زمین های مورد اشاره بابت پرداخت بخشی از بدهی های بانکی و سرمایه در گردش مصرف می گردد.

براساس صورت های مالی 3 ماهه، شرکت مبلغ (188) میلیارد ریال زیان انباشته شناسایی نموده و همچنین مبلغ 1,185 میلیارد ریال حدود 54 درصد از دارایی ها را از محل تسهیلات بانکی تامین مالی نموده است. شرکت در خصوص مبلغ فروش سه قطعه از زمین اطلاعاتی را منتشر ننموده است اما در پیش بینی94، شرکت مبلغ 190میلیارد ریال از محل فروش دارایی ثابت شناسایی نموده که 25 میلیارد ریال کمتر از مبلغ آگهی مزایده فروش می باشد. با توجه به زیان انباشته و حجم بالای تسهیلات مالی دریافتی شرکت، به نظر می رسد حتی اگر شرکت قادر به فروش مابقی زمین مذکور هم باشد، سودی در مجمع تقسیم نکند. با این حال در صورت پرداخت بدهی های شرکت و کاهش هزینه های  مالی، احتمالا برای سال های بعد سودآوری مناسبی داشته باشد.

در خصوص پیش بینی  سال 94، شرکت نسبت حاشیه سود ناخالص را 20 درصد در نظر گرفته در حالی که این نسبت برای سال 93 حدود17 درصد و برای3 ماهه واقعی 94 حدود 16 درصد می باشد. با در نظر گرفتن نسبت حاشیه سود ناخالص 17درصد برای پیش بینی 94 حدود (81) ریال از سود شرکت کاسته خواهد شد.

براساس اطلاعات پیش بینی، شرکت انتظار دارد29 درصد مبلغ فروش به صورت صادراتی صورت گیرد و نرخ ارز حاصل از این محل را با نرخ 35,000 ریال تسعیر نموده در حالی که نرخ ارز مربوط به مصارف ارزی را با نرخ 33,972 ریال تسعیر نموده و همچنین 3 ماهه مصارف و منابع ارزی را با نرخ 29,569 ریال تسعیر نموده است. در صورتی که نرخ تسعیر ارز را برای فروش صادراتی 9 ماه باقیمانده سال مبلغ 33,972 ریال در نظر بگیریم در آن صورت حدود (18) ریال از سود شرکت کاسته خواهد شد.

بنابراین با توجه به هزینه های مالی شرکت و زیان انباشته در بخش حقوق صاحبان سهام نمی توان به سود نقدی شرکت امیدوار بود اما با این حال وجه نقد ناشی از فروش زمین مذکور می تواند تا حد زیادی وضعیت نقدینگی و نسبت های مالی شرکت را بهبود بخشد.

تحلیل و اخبار حوزه بورس در سایت بانکی با همکاری و حمایت کارگزاری آبان تولید و عرضه می شود.

► تحلیل تکنیکال نماد مدیریت پروژه های نیروگاهی مپنا
تحلیل اختصاصی از بازار بورس ۱۱ مرداد ۹۴ و پیش بینی بازار فردا ◄

مطالب مرتبط
بنر