اطلاعیه های مهم کدال در بازار بورس مورخه ۱ شهریور ۹۴

سه شنبه ، 3 شهریور 1394 ، 11:31

بانکی دات آی آر: لازم به ذکر است که این تحلیل‌ها نظرات اختصاصی کارشناسان کارگزاری آبان است و هیچ تضمینی برای سودآور بودن نیست.

سیمان ایلام

شرکت در آخرین پیش بینی که برای سال مالی منتهی به 30/10/94 منتشر کرده ؛ سود هر سهم خود را با سرمایه ای در حدود 413 میلیارد ریال به مبلغ 455 ریال اعلام نموده است.این رقم نسبت به پیش بینی قبل 58 درصد تعدیل منفی داشته است.هم چنین طی دوره 6 ماهه منتهی به 31/4/94 ؛ حدود 39 درصد این مبلغ(176ریال) پوشش داده شده است.پیش بینی تقسیم سود نیز به میزان 90 درصد سود خالص می باشد.
مبلغ فروش برای سال 94 بالغ بر 1.257 میلیارد ریال دیده شده که نسبت به پیش بینی قبل 28 درصد افت داشته است. مقدار تولید و فروش محصولات به ترتیب 9 درصد و 18 درصد کاهش را نسبت به بودجه قبل داشته است. هم چنین طی دوره 6 ماهه فروش بالغ بر 553 میلیارد ریال بوده و 44 درصد مبلغ بودجه را پوشش داده است. 56 درصد فروش این دوره سیمان صادراتی بوده است. از محل صادرات مبلغ 10.5 میلیون دلار حاصل شده که با نرخ 29.568 ریال به ازای هر دلار تسعیر گردیده است. با توجه به دستور العمل انجمن صنفي سيمان مبني بر توقف کارخانه هاي سيمان در بهمن ماه  94 ؛ اين شرکت توليد خود را به مدت 30 روز کاري متوقف نمود که اين امر باعث  عدم  پوشش دهي توليد و متعاقب آن فروش شرکت طبق بودجه گردیده است.از دیگر عوامل کاهش فروش می توان به افزایش عوارض واردات سیمان از ایران توسط کشور عراق ، اعمال محدودیت در میزان بارگیری کامیون ها در داخل کشور عراق که موجب افزایش کرایه حمل در آن کشور گردیده و هم چنین درگیری های سیاسی و مشکلات اقتصادی کشور عراق اشاره کرد. بهای تمام شده شرکت نیز با 19 درصد کاهش نسبت به بودجه قبل بالغ بر 959 میلیارد ریال برآورد شده است. بنابراین با توجه به افت مبلغ فروش و همچنین کاهش کمتر بهای تمام شده نسبت به آن، حاشیه سود ناخالص شرکت از میزان 33 درصد در بودجه قبل به میزان 24 درصد در بودجه فعلی رسیده است.
نهایتا افزایش 19 درصدی هزینه های عمومی و اداری و رسیدن آن به مبلغ 81 میلیارد ریال؛ درکنار کاهش مبلغ فروش شرکت و سود ناخالص آن؛ موجب تعدیل منفی 58 درصدی گردیده است.




تحلیل و اخبار حوزه بورس در سایت بانکی با همکاری و حمایت کارگزاری آبان تولید و عرضه می شود.

► تحلیل تکنیکال نماد بانک ملت
تحلیل اختصاصی از بازار بورس ۱ شهریور ۹۴ و پیش بینی بازار فردا ◄

مطالب مرتبط
بنر