تحلیل اختصاصی از بازار بورس۲ شهریور ۹۴ و پیش بینی بازار فردا

سه شنبه ، 3 شهریور 1394 ، 12:42

بانکی دات آی آر: لازم به ذکر است که این تحلیل‌ها نظرات اختصاصی کارشناسان کارگزاری آبان است و هیچ تضمینی برای سودآور بودن نیست.

معاملات متعادل نماد خودرو را مطابق نمودار تکنیکالی آن شاهد بودیم و بقیه شرکت های گروه نیز اکثرا منفی دنبال شدند اما گروه های قطعه ساز و لیزینگی همچون نمادهای ولبهمن، خوساز، خفنر، ختراك، خفناو و خزامياد با تعادل بیشتر و  نوسانات مثبتی همراه بودند. نمادهای حتاید و حتوكا درگروه حمل و نقل معاملاتی متعادل و مثبت را تجربه نمودند و بقیه اکثرا منفی دنبال شدند.

گروه های بانکی و بیمه ای اکثرا متعادل با گرایشی منفی دنبال شدند. نمادهای وسينا، دی، ما و وگردش نمادهای  متعادل با گرایش مثبت گروه های مذکور بودند. خریدهای صندوق سپهر در نماد وبصادر، شرکت های مالی مهر آیندگان در نمادهای شخارک و شنفت، تاپیکو در نماد خراسان، سرمایه گذاری مهر در نماد وسپه، مدیریت سرمایه صبا در نمادهای تپیکو و پارسیان همچنان ادامه داشت اما به علت حجم پایین خریدها و حمایت های ناکافی، همچنان بازاری شکننده، منفی و خسته کننده را نظاره گر بودیم. البته با استمرار خریدهای مذکور و کم شدن فروشندگان خسته، می توان به برگشت بازار در آینده ای نزدیک امیدوار بود. البته برای استمرار مثبت ها به محرکی قوی همچون کاهش مناسب سودهای بانکی و غیره... احتیاج می باشد.

گروه های پتروشیمی و پالایشگاهی طبق روال روزهای گذشته کم اقبال و منفی شروع شدند که در این بین گروه پالایشگاهی همچنان از فشار فروش بیشتری برخوردار بود و معاملات منفی تری را تجربه نمود. در ادامه مهندسی شاخص جابجایی بلوک 50 میلیون سهمی نماد شپنا  در محدوده 2.5 مثبت را نظاره گر بودیم که رشد حدود 28 واحدی شاخص کل را در پی داشت و از شدت افت شاخص کاست. در این بین نمادهایی همچون شمواد، مارون، پترول و پاكشو اندکی مثبت پی گیری شدند. نماد پارسان با توجه به تعديل پيش بيني درآمد هر سهم (احتمالا تعدیل منفی) متوقف شد و نمادهای فارس (علیرغم معاملاتی کم حجم) و تاپیکو موجب افت اصلی شاخص کل بودند.

گروه معدنی و فلزی با توجه به افت مجدد قیمت های جهانی فلزات پایه، شروعی کم حجم و متعادل داشتند. نماد ذوب نیز صرفا به دلیل تکنیکالی با برگشت قیمتی مواجه شد و همراه با نمادهای وتوکا، فولای، فمراد، فلوله، فسرب، فپنتا، فنورد و ميدكو مثبت دنبال شدند.
درگروه ساختمانی نماد آ س پ پس از ارائه اطلاعات پيش بيني و اعلام تعدیل مثبت با رشد حدود 2 درصدی به گردونه معاملات بازگشت و بقیه هم گروهی ها اکثرا معاملاتی متعادل و منفی را تجربه نمودند که در این بین معاملات مثبت نمادهای ثنوسا، كرمان، ثاژن و ثغرب چشم نوازی می نمود. هزینه مالی کمرشکن نماد سکرد، تعدیل منفی 49 درصدی را برای آن به ارمغان آورد امری که اکثر شرکت ها به خصوص شرکت های سیمانی را با تعدیلات منفی مواجه ساخته است. نمادهای سخوز، سبزوا و سدشت نمادهای مثبت گروه سیمانی بودند و بقیه شرکت های گروه اکثرا منفی دنبال شدند.
درگروه های پیمانکاری، برقی و تجهیزاتی، نمادهای بالاس، بموتو و بکاب از اقبال بیشتر و معاملاتی مثبت و بقیه اکثرا منفی پی گیری شدند.
گروه بتا منفی قندی همچنان معاملاتی پرتقاضا و مثبت را تجربه نمودند و در گروه های غذایی، کاشی سرامیک و کانی های غیر فلزی، نمادهای کساوه، غگرجي و غچين مثبت و بقیه شرکت های گروه اکثرا متعادل با گرایشی منفی دنبال شدند.
گروه های بنیادی محور آی تی و دارویی همچنان اکثرا کم حجم، متعادل با گرایشی مثبت شروع شدند اما گروه آی تی با رشد قیمتی مجدد به کار خود پایان داد. در گروه دارویی صف خرید بدون عرضه نماد شتهران و رشد قیمتی آن ادامه داشت. نماد شتهران حدود دو سال و اندی مثبت می باشد و از قیمت های حدود 570 تومان به 3350 تومان رسیده است. در این گروه معاملات پر حجم و مثبت نماد دکوثر نمایان تر بود.

افزایش قیمت ها و گرانی حدود 31 درصدی آب، برق و سوخت در یکسال اخیر (که فشار مضاعفی بر دوش مصرف کننده نهایی تحمیل نموده)، ادامه کاهش قیمت های جهانی فلزات پایه و نفت در بازارهای بین المللی، شناسایی زیان 79 صندوق سرمایه گذاری از جمع 80 صندوق فعال، قرار داشتن مجموع ارزش معاملات در رقم ناچیز 54 میلیارد تومان بدون احتساب بلوک های شاخص ساز و اوراق مشارکت و غیره، اقتصادی صرفا دولتی و بانک محور، علاوه بر مواردی که در گزارشات قبلی بارها اشاره شده (کمبود نقدینگی، گزارشات سه ماه ضعیف، تحریم ها، متورم شدن هزینه های مالی اکثر شرکت ها، عدم بهره وری کافی شرکت ها از منابع انسانی و مالی، کاهش شدید اعتمادها به بازار سرمایه، رفتارهای متناقض دولت و حقوقی ها در مورد بازار سرمایه، کاهش قیمت های جهانی، رکود سنگین در بخش املاک و در نهایت کسری بودجه دولت و غیره...) همگی از قرار داشتن بازار سرمایه و همچنین کل کشور در سال بسیار سخت اقتصادی حکایت دارد و نباید خوشبینانه و فقط با برطرف شدن تحریم ها انتظار بهبود شرایط در کوتاه مدت را داشته باشیم. برای فردا بازاری متعادل تر از امروز، حتی با رنج ها و نوسانات مثبت در سهام بزرگ و تاثیر گذار پیش بینی می شود.


تحلیل و اخبار حوزه بورس در سایت بانکی با همکاری و حمایت کارگزاری آبان تولید و عرضه می شود.

► اطلاعیه های مهم کدال در بازار بورس مورخه ۲ شهریور ۹۴
تحلیل تکنیکال نماد بانک ملت ◄

مطالب مرتبط
بنر