اطلاعیه های مهم کدال در بازار بورس مورخه ۲ شهریور ۹۴

سه شنبه ، 3 شهریور 1394 ، 13:09

بانکی دات آی آر: لازم به ذکر است که این تحلیل‌ها نظرات اختصاصی کارشناسان کارگزاری آبان است و هیچ تضمینی برای سودآور بودن نیست.

لیزینگ صنعت و معدن

شرکت در آخرین پیش بینی که برای سال مالی منتهی به 30/9/94 منتشر کرده؛ سود هر سهم خود را با سرمایه ای معادل 2.000 میلیارد ریال به مبلغ 234 ریال اعلام نموده که نسبت به پیش بینی قبل رشد کمتر از یک درصد داشته است. هم چنین طی دوره 6 ماهه منتهی به 31/3/94 حدود 51 درصد این مبلغ را پوشش داده است. پیش بینی تقسیم سود هر سهم به مبلغ 100 ریال می باشد.

درآمد حاصل از عملیات لیزینگ بالغ بر 501 میلیارد ریال دیده شده که نسبت به پیش بینی قبل حدود 7 درصد رشد داشته است که طی دوره 6 ماهه 39 درصد آن پوشش داده شده است که به نظر پوشش ضعیفی می باشد. هم چنین هزینه های تامین منابع مالی عملیات لیزینگ با پوشش 100 درصدی طی دوره 6 ماهه ؛ بالغ بر 36 میلیارد ریال برآورد شده که نسبت به پیش بینی قبل رشد 200 درصدی داشته است. قابل ذکر است که طبق اظهارنظر حسابرس جهت شش ماهه دوم سال مالی با توجه به توافقات اولیه انجام شده با بانک صنعت و معدن جرائم تاخیر برآورد نگردیده و اطلاعات آن به درستی افشا نشده است.بدین ترتیب حاشیه سود ناخالص شرکت از میزان 97 درصد در بودجه قبل به میزان 93 درصد در بودجه فعلی رسیده است.

قابل ذکر است که حاشیه سود شرکت در 6 ماهه حدود 81 درصد بوده است که دلیل تفاوت آن نسبت به بودجه، میزان بالای هزینه تامین منابع مالی در 6 ماهه می باشد. درآمد حاصل از سرمایه گذاری هم که 27 درصد کل سود قبل از مالیات شرکت را تشکیل می دهد در 6 ماهه نخست سال حدود 94 درصد معادل 141 میلیارد ریال محقق شده است. پوشش بالای درآمد سرمایه گذاری ها موجب تقویت سود خالص در مقابل پوشش ضعیف سود عملیاتی(30 درصدی) شده که منجر به تحقق 51 درصدی در 6 ماهه شده است. با توجه به گزارش منتشره در سالهای قبل، احتمالا هزینه تامین منابع مالی اعلام شده در بودجه افزایش و حاشیه سود ناخالص شرکت در گزارش های بعدی کاهش یابد.

تحلیل و اخبار حوزه بورس در سایت بانکی با همکاری و حمایت کارگزاری آبان تولید و عرضه می شود.

► تحلیل تکنیکال نماد خودرو
تحلیل اختصاصی از بازار بورس۲ شهریور ۹۴ و پیش بینی بازار فردا ◄

مطالب مرتبط
بنر