تحلیل اختصاصی از بازار بورس ۳ شهریور ۹۴ و پیش بینی بازار فردا

چهارشنبه ، 4 شهریور 1394 ، 09:24

بانکی دات آی آر: لازم به ذکر است که این تحلیل‌ها نظرات اختصاصی کارشناسان کارگزاری آبان است و هیچ تضمینی برای سودآور بودن نیست.

از معدود نمادهای مثبت در گروه های خودرویی و لیزینگی، حمل ونقلی، بانکی، بیمه ای و سرمایه گذاری، می توان به خوساز، خموتور، وکار و وبیمه اشاره نمود و بقیه کثرا با افت قیمتی و منفی به کار خود پایان دادند. در این بین بانک صادرات و اکثر خودرویی ها تحت حمایت سهامدار عمده خود و حقوقی ها، پرحجم پی گیری شدند. بانک تجارت و شرکت ملی انتقال گاز ایران نیز به منظور افزایش تعامل دوجانبه در مراودات بانکی از جمله گشایش اعتبارات اسنادی و ارائه خدمات نوین بانکی، تفاهمنامه ارتقاء سطح همکاری امضاء کردند.

درگروه های ماشین آلات، تجهیزاتی و برقی، نمادهای بمپنا، بموتو و تمحرکه مثبت بودند و بقیه نمادهای گروه اکثرا منفی به کار خود پایان دادند.

در گروه پتروشیمی و پالایشگاهی، نماد شپلی با افت حدود 6 درصدی به گردونه معاملات بازگشت. شایعه افزایش سرمایه نماد شمواد همچنان معاملات مثبت همراه با صف خرید را برای آن در پی داشته است و فقط تک نمادهای شپدیس و پاکشو متعادل و مثبت پی گیری شدند و بقیه نمادها منفی به کار خود پایان دادند. هلدینگ خلیج فارس با دادوستدهای حدود470 هزار تایی، افت 62 واحدی شاخص کل را ایجاد نمود. همچنین خبر مثبت از سرگیری سوآپ محصولات پتروشیمی با اولویت اوره، از کشورهای حاشیه دریای خزر به سمت خلیج فارس با بی اقبالی فعالین بازار سرمایه مواجه گشت و به اصطلاح سوخته شد.

نمادهای میدکو و وتوكا از معدود نمادهای متعادل گروه فلزی و معدنی بودند و بقیه نمادها علیرغم رشد اندک قیمت های جهانی اکثرا منفی پی گیری شدند.

نمادهای ثاژن، آ س پ، ثغرب، سدشت و  سخوز در گروه های ساختمانی و سیمانی  مثبت بودند و بقیه منفی پی گیری شدند که در این بین نماد سخوز با معاملات پر حجم حدود 7 میلیونی در درصدهای مثبت چشم نوازی می نمود.

از معدود گروه های مثبت دادوستدهای امروز به گروه بتا منفی قندی می توان اشاره نمود. در گروه بنیادی محور آی تی نماد رانفور همچنان صف خرید و نمادهای رتاپ و سیستم مثبت پی گیری شدند. نماد مرقام نیز متعادل مورد بازگشایی قرار گرفت. در گروه دارویی همچنان معاملاتی کم حجم و متعادل را مشاهده نمودیم که در این بین برخی نمادها همچون شتهران، دجابر ، دامين، دلقما، درازک و دعبید از اقبال بیشتری برخوردار بودند.

در بازارهای جهانی، بورس های چین و ژاپن و اروپا و حتی آمریکا روند نزولی را ادامه دادند و شرایط سخت اقتصادی جهان را بیش از پیش نمایان ساختند که می تواند در نهایت فشار مضاعفی بر شرکت های مرتبط داخلی همچون پالایشگاهی ها، پتروشیمی ها و فلزی و معدنی ها وارد نماید(به طور نمونه قیمت متانول با توجه به ریزش قیمت های نفت به سطح نازل 230 دلار رسیده که پایین تر از بودجه اکثر شرکت های تولید کننده داخلی همچون زاگرس، شخارک و شفن می باشد که غیر از تعدیل منفی این شرکت ها، باعث افزایش رقابت در بازارهای بین المللی نیز خواهد شد). کاهش حدود 12 درصدی ارزش معاملات نسبت به روز گذشته و قرار داشتن در رقم ناچیز 45 میلیارد تومان فارغ از معاملات بلوکی و اوراق مشارکت، از کمبود نقدینگی شدید بازار حکایت دارد و قطعا به افزایش زمان رکود خواهد انجامید. در این بین تنها نکته مثبت کاهش حجم و ارزش معاملات، انتظار رشد کوتاه مدت بازار را بر حسب تجربه تاریخی افزایش داده است امری که با نمودارهای تکنیکالی شاخص کل و اکثر سهام بزرگ همخوانی دارد. برای فردا همچنان بازاری شکننده، کم حجم، منفی و خسته کننده پیش بینی می شود که قرار داشتن در آخرین روز هفته می تواند مزید بر علت گردد.
.

تحلیل و اخبار حوزه بورس در سایت بانکی با همکاری و حمایت کارگزاری آبان تولید و عرضه می شود.

► اطلاعیه های مهم کدال در بازار بورس مورخه۳ شهریور ۹۴
تحلیل تکنیکال نماد خودرو ◄

مطالب مرتبط
بنر