اطلاعیه های مهم کدال در بازار بورس مورخه۳ شهریور ۹۴

چهارشنبه ، 4 شهریور 1394 ، 09:37

بانکی دات آی آر: لازم به ذکر است که این تحلیل‌ها نظرات اختصاصی کارشناسان کارگزاری آبان است و هیچ تضمینی برای سودآور بودن نیست.

سیمان هگمتان

شرکت در آخرین پیش بینی که برای سال مالی منتهی به 30/10/94 منتشر کرده ؛ سود هر سهم خود را با سرمایه ای در حدود 503 میلیارد ریال به مبلغ 446 ریال اعلام نموده است. این رقم نسبت به پیش بینی قبل 33 درصد تعدیل منفی داشته است.هم چنین طی دوره 6 ماهه منتهی به 31/4/94؛ حدود 45 درصد این مبلغ(202ریال) پوشش داده شده است. پیش بینی تقسیم سود نیز به میزان 70 درصد سود خالص می باشد.

مبلغ فروش برای سال 94 بالغ بر 1.463 میلیارد ریال دیده شده که نسبت به پیش بینی قبل 20 درصد افت داشته است. کاهش مبلغ فروش ناشی از کاهش مقدار فروش و ارائه تخفیفات بیشتر به مشتریان می باشد. مقدار تولید و فروش محصولات 8 درصد کاهش را نسبت به بودجه قبل داشته است. هم چنین طی دوره 6 ماهه فروش بالغ بر 792 میلیارد ریال بوده و 54 درصد مبلغ بودجه را پوشش داده است که 46 درصد آن مربوط به فروش صادراتی بوده است. از محل صادرات مبلغ 12.9 میلیون دلار حاصل شده که با نرخ 28.256 ریال به ازای هر دلار تسعیر گردیده است. بهای تمام شده شرکت نیز با 9 درصد کاهش نسبت به بودجه قبل بالغ بر 1،138 میلیارد ریال برآورد شده است. این کاهش ناشی از افت تولید و در نتیجه کاهش مقدار پاکت مصرفی و همچنین کاهش بهای پاکت مصرفی می باشد. بنابراین با توجه به افت مبلغ فروش و همچنین کاهش کمتر بهای تمام شده نسبت به آن، حاشیه سود ناخالص شرکت از میزان 31 درصد در بودجه قبل به میزان 22 درصد در بودجه فعلی رسیده است.

کاهش هزینه های مالی نسبت به بودجه قبلی نیز به دلیل بازنگری در نرخ تسهیلات ارزی و همچنین پیش بینی دریافت تسهیلات کمتر نسبت به پیش بینی قبلی می باشد. افزایش درآمد حاصل از سرمایه گذاری ها به میزان 11.5 میلیارد ریال به دلیل پیش بینی فروش سهام سیمان خوزستان و همچنین افزایش 159 درصدی درآمدهای متفرقه به میزان 104 میلیارد ریال ناشی از پیش بینی فروش دارایی های ثابت می باشد.



تحلیل و اخبار حوزه بورس در سایت بانکی با همکاری و حمایت کارگزاری آبان تولید و عرضه می شود.

► تحلیل تکنیکال نماد پالایشگاه تهران
تحلیل اختصاصی از بازار بورس ۳ شهریور ۹۴ و پیش بینی بازار فردا ◄

مطالب مرتبط
بنر