تحلیل اختصاصی از بازار بورس۴ شهریور ۹۴ و پیش بینی بازار فردا

پنجشنبه ، 5 شهریور 1394 ، 09:11

 

بانکی دات آی آر: لازم به ذکر است که این تحلیل‌ها نظرات اختصاصی کارشناسان کارگزاری آبان است و هیچ تضمینی برای سودآور بودن نیست.

گروه های خودرویی، لیزینگی، بانکی، بیمه ای و حمل و نقلی، اکثرا متعادل و مثبت پی گیری شدند که در این بین گروه قطعه ساز و بیمه ای با فشار فروش بیشتر همراه بوده و اکثرا منفی به کار خود پایان دادند.معاملات پر حجم 69 میلیونینماد خساپاو معاملات منفی نمادهای ولصنم و حپترو و همچنین صف خرید نماد حفارس نمایان تر بود. همچنین نماد حکشتی با معاملات مثبت خود، رشد 28 واحدی شاخص کل را ایجاد نمود.

رشد 5 درصدیفروششرکتمهرکامپارسسببپوشش 22 درصدیدرسهماههآنشد.شرکتبيمهكوثر(كوثر1) دربازاردومفرابورس در قیمت 175 تومان مورد بازگشایی قرار گرفت. بیمه کوثر با سرمایه 140 میلیارد ریالی، طی سال 92و در قیمت 135 تومان در بازار توافقی مورد پذیرش قرار گرفته بود و بعدبه بازار پایه منتقل گشت. در حال حاضر نیز با صعود به تابلوی دوم فرابورس می تواند مورد توجه فعالین بازار قرار گیرد. سیاست تقسیم سود زود هنگام و بالا در مجامع، از زیر مجموعه های ساتا بودن، پوشش 34 درصدی سه ماه اول و قرار داشتن در رتبه پنجم بیمه کشور از شرایط مناسب و پتانسیل های بالای آن حکایت دارد. در آنسو بیمه میهن با اعلام تعدیل منفی،کام سهامداران راتلخ نمود. کاهش 11 درصدیدرآمدحقبیمهوکاهش 50 درصدیدرآمدسرمايهگذاريازمحلسايرمنابع، دلیل تعدیل منفی آن می باشد.همچنینعرضه 17.4 درصدسهامبیمهپارسیانتوسطﮔﺮوهﺗﻮﺳﻌﻪﻣﺎﻟﻲﻣﻬﺮآیندگانبصورتبلوک 349 میلیونسهمیوقیمتپایهسهم 245 تومانوبهصورت 40% نقدومابقیاقساطدرتاریخ 21 شهریوربرایفروش،انجامخواهدشد.

درگروهسرمایهگذاری،خریدهایپرحجمسرمایهگذاریآتیهدماونددرنمادوبیمه،معاملاتی متعادل برای آن در پی داشت و بقیه گروه اکثرا منفی به کار خود پایان دادند. تک نماد وساپا از معدودنمادهای مثبت گروه بود.شایعه قراردادمشترکسرمايه‌گذاري‌غديروشرکتفاتایایتالیابرایساختیکنیروگاهبرقبهارزشنیممیلیاردیوروییو همچنینافزایشسرمایهآننیز از افت بیشتر غدیر جلوگیری نکرد و تا سطوح حمایتی 230 تومان افت قیمتی را تجربه نمود.

در گروه پتروشیمی و پالایشگاهی، احتمالتعدیلمنفیشرکتنفتوگازپارسیانبهدلیلکاهشچشمگیرسودنقدیپالایشگاهیها،رنگوبویواقعیتریبهخودگرفت. اکثر نمادهای بزرگ گروه پتروشیمی، متعادل و مثبت و بقیه در کنار گروه پالایشگاهی منفی به کار خود پایان دادند. در این بین صف خرید نماد شپلی، معاملات پرحجم و مثبت نماد پترول، صف فروش نماد شاراک و معاملات مثبت شپنا نمایان تر بود. وزیرنفتاعلامنمودظرفیتپالایشگاههایکشورهماکنونیکمیلیونو 700 هزاربشکهاستکهبایدبرایجلوگیریازخامفروشی،اینظرفیتافزایشیابدوبهسطح 3 میلیونبشکهدرروزبرسد.

در گروه های ماشین آلات، برقی و تجهیزاتی، نمادهای تكمبا، بسويچ،بموتو و خصدرا مثبت و بقیه اکثرا منفی دنبال شدند. همچنین نماد بکاببعد از مدتها رشد بدون دلیل،منفی و صف فروش شد.

درگروهفلزیومعدنینمادهای فملی، کبافق،فمراد، فسرب،فولایومیدکومعاملاتیمثبتوبقیه گروه اکثرا معاملاتیمنفیراتجربهنمودند.کاهشنرخبهرهبانکمرکزیچینبرایخروجازبحرانوجلوگیریازکاهشمجددبازارهایمالیاینکشور،سببرشددلارشد. همچنین فلزاتپایهونفتبارشداندکوبدونتغییرخاصیدنبالشدنداماطلاوفلزاتگرانبها با افتمواجه شدند.کارخانهتولیدکنستانترهسنگآهنسیرجان 2 باظرفیتتولیدسالانه 2 میلیونتنیمحصولات،روزچهارشنبهرسماافتتاحخواهد شد.

گروههایساختمانیوسیمانیبا فروشهایبانکسینادرنمادستران،سرمایهگذارینوآورانمدیریتصبادرنماد ثغربواکثرحقوقی هایمجموعهثمسکن ازفشارمضاعفی برخوردار بودند وافتقیمتیرادرپیداشتند.در این بین صف خرید نمادهای ثفارسو سدشت و معاملات مثبت نمادهای سكارون، سبزوا وسشرقچشم نوازی می نمود.ادامه افزایش هزینه های مالی و بهای تمام شده شرکت ها اینبار گریبانگیر سیمان دشتستان شد و کاهش 18 درصدی سود آن را در پی داشت.

گروه قندی بعد از شروعی مثبت و پرتقاضا، اکثرا متعادل و حتی نوسانات منفی را نیز تجربه نمودند. با توجه به عرضه هایمذکور و نحوه معاملات آنها، احتمالا در روز کاری آیندهمنفی دنبال خواهند شد اما به واسطه کوچک بودن گروه، قطعا با نوسانات زیادیمواجه می باشند. نماد قثابت با رشد 5 درصدی و صف خرید به گردونه معاملات بازگشت. علیرغم افزایش سنگین سودهای غیر عملیاتی،شرکت قندشيرين‌خراسان نیزبااعلامزیان 107 ریالیمواجهگردید.شرکتچکاوه در گروه کاغذی،11 درصد تعدیل منفی داد و در کنارگروه های غذایی، کانی غیر فلزی و کاشی و سرامیک، معاملات منفی را تجربه نمودند.دلیل اصلی تعدیل منفی های مذکور، افزایش چشمگیر بهای تمام شده محصولات می باشند.

نمادهای دامین،شتهران،دعبید، دلقما، دیران، دسبحا، دفارا، دلر، دروز، سیستم، افرا و رانفور در گروه های آی تی و  دارویی همچنان مثبت و بقیه شرکت های گروه اکثرا کم حجم، متعادل با گرایشی منفی پی گیری شدند.

تحلیل و اخبار حوزه بورس در سایت بانکی با همکاری و حمایت کارگزاری آبان تولید و عرضه می شود.

► اطلاعیه های مهم کدال در بازار بورس مورخه ۴شهریور ۹۴
تحلیل تکنیکال نماد پالایشگاه تهران ◄

مطالب مرتبط
بنر