تحلیل اختصاصی از بازار بورس ۳۱ شهریور ۹۴ و پیش بینی بازار فردا

چهارشنبه ، 1 مهر 1394 ، 14:24

بانکی دات آی آر: لازم به ذکر است که این تحلیل‌ها نظرات اختصاصی کارشناسان کارگزاری آبان است و هیچ تضمینی برای سودآور بودن نیست.

گروه های بانکی، بیمه ای، سرمایه گذاری و واسطه گرهای مالی، خودرویی، لیزینگی و حمل و نقل، اکثرا شروعی مثبت داشتند و با صف خرید و رشد قیمتی به کار خود پایان دادند که در این بین اکثر قطعه سازان و نمادهای ملت، ونیکی، وتوسا و بهمن با اقبال کمتر از معاملات منفی برخوردار بودند.

نماد وبوعلی با افت حدود 10 درصدی به گردونه معاملات بازگشت. مدیرعامل پارس خودرو از ضرر ۳۰۰ میلیون یورویی این شرکت از تحریم ها و ظرفیت تولید ۳۰۰ هزار خودرو خبر داد(تسنیم). نخستین اجلاس کارشناسی تاسیس کریدور حمل و نقل بین‌المللی و ترانزیتی بین ایران، افغانستان و هندوستان با عنوان کریدور چابهار برگزار شد تا پس از مباحث کارشناسی این موافقت‌نامه به امضای روسای جمهور یا وزرای ۳ کشور برسد(فارس). شرکت تایدواترخاورمیانه با شفاف سازی اعلام نمود قرارداد ۱۵ ساله اجاره اراضی در بندر امیرآباد جهت ساخت سیلو (B.O.T) را با سازمان بنادر و دریانوردی امیرآباد منعقد نموده است و نتایج ارزیابی حاکی از آن است که بهره برداری طرح در سال دوم سودآور بوده و دوره بازگشت سرمایه ۷ سال می باشد.

در گروه پتروشیمی و پالایشگاهی نماد های شلعاب، شپارس، شاوان، شیران، شنفت و شبریز صف فروش و نمادهای شراز، شبندر، شتران، ونفت، شپلی، شمواد و شسینا مثبت و صف خرید و بقیه متعادل و منفی به کار خود پایان دادند. اما در اواخر بازار و با صف خرید نماد شبندر گروه پالایشگاهی جان تازه ای گرفت و صف فروش شاوان جمع شد. نماد گروه صنعتي پاكشو پس از برگزاري مجمع عمومي عادي به طور فوق العاده مبني بر انتخاب اعضاي هيات مديره و نماد سرمايه گذاري نفت و گاز پتروشيمي تامين پس از برگزاري مجمع عمومي عادي ساليانه مبني بر تقسيم سود نقدي، متعادل به گردونه معاملات بازگشتند.

گروه های فلزی و معدنی اکثرا متعادل و مثبت دنبال شدند که در این بین معاملات پرحجم، مثبت و صف خرید نماد ذوب نمایان تر بود. گروه استخراج کانه هاي فلزي همچون کگل و کچاد همچنان از فشار فروش و معاملاتی منفی برخوردار بودند. انجمن جهانی آهن و فولاد اعلام کرد تولید فولاد ایران در ۸ ماه نخست سال جاری میلادی با رشد ۲.۵ درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل مواجه شد و به ۱۰ میلیون و ۸۹۴ هزار تن رسید(تسنیم).

در گروه های ماشین آلات، تجهیزاتی و برقی، نمادهای بکام، فاذر و رتکو، بمپنا، تمحرکه و تکمبا صف خرید و مثبت و بقیه اکثرا متعادل و منفی دنبال شدند. که در این بین معاملات پر حجم، مثبت و صف خرید نماد فاذر برخلاف دادوستدهای منفی نماد فاراک، نمایان تر بود.
در گروه های ساختمانی و سیمانی، معاملات متعادل و مثبت اکثر نمادها و تعدیل منفی 14 درصدی شرکت سیمان فارس خوزستان(سفارس) عمدتا به دلیل رکود فراگیر کل کشور و کاهش چشمگیر سود زیر مجموعه ها و سرمایه گذاریها با بازگشایی منفی 6 درصدی را مشاهده نمودیم که در این بین معاملات منفی نمادهای سغرب و ثمسکن نمایان تر بود.

گروه قندی اکثرا با مثبت شدن بازار، منفی شدند. و بقیه گروه ها همچون ، غذایی، کاشی و سرامیک، کانی های غیر فلزی و لاستیک سازی، آی تی و دارویی همسو با رشد سهام بزرگ با افزایش تقاضا مواجه شدند و اکثرا متعادل و مثبت به کار خود پایان دادند.

در خبرهای حائز اهمیت، رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار طی گردهمایی فعالان بازار سرمایه ایران و ۱۵۰ نفر از فعالان اقتصادی فرانسه در تهران ضمن اعلام آمادگی برای جذب طرح های موفق سرمایه‌گذاری فرانسه، اعلام نمود اراده مسئولان کشور، همکاری و مشارکت با سرمایه‌گذاران خارجی می باشد و وزیر صنعت اعلام نمود نرخ ارز حتی با اجرای توافق برجام هم کاهش نمی‌یابد(فارس).

طبق انتظار شاهد برگشت اکثر نمادهای بزرگ و تاثیر گذار بودیم که همسو شدن آن با حمایت ها و جابجایی های حقوقی ها، بازار را با هیجانات خرید و صف های خرید مواجه گردانید اما همانطور که در گزارش قبلی عنوان شد، مثبت ها همچنان شکننده بوده و تا مادامی که با افزایش مناسب حجم و طی چند روز متوالی صورت نگیرند. احتمالا افت مجدد قیمت ها پررنگ می باشد در نتیجه پیشنهاد می شود در صف خرید و مثبت های فردا، حداقل خریدار نبوده و با احتیاط و تامل بیشتری بازار را نظاره گر باشیم تا از ضررهای بیشتر جلوگیری شود.

تحلیل و اخبار حوزه بورس در سایت بانکی با همکاری و حمایت کارگزاری آبان تولید و عرضه می شود.



 

► اطلاعیه های مهم کدال در بازار بورس مورخه ۳۱ شهریور ۹۴
تحلیل تکنیکال نماد گروه بهمن ◄

مطالب مرتبط
بنر