تحلیل اختصاصی از بازار بورس ۱ مهر ۹۴ و پیش بینی بازار فردا

شنبه ، 4 مهر 1394 ، 11:15

بانکی دات آی آر: لازم به ذکر است که این تحلیل‌ها نظرات اختصاصی کارشناسان کارگزاری آبان است و هیچ تضمینی برای سودآور بودن نیست.

اکثر گروه ها و نمادها مثبت دنبال شدند، اما همچنان حجم و ارزش پایین دادوستدها، احتمال استمرار مثبت ها را کم رنگ نموده است. طی دادوستدهای امروز، ادامه معاملات پرحجم، مثبت و جابجایی بلوک هایی در نمادهای خپارس و وبصادر، معاملات منفی نمادهای وصنعت، وصندوق، وتوصا، ونوین و وکوثر و ادامه معاملات متعادل و مثبت بقیه نمادهای گروه های بانکی، بیمه ای، سرمایه گذاری و واسطه گرهای مالی، خودرویی، لیزینگی و حمل و نقل را نظاره گر بودیم. خط و نشان رنو برای خودرو سازان ایرانی در شرایطی که کارشناسان صنعت خودرو، داخلی سازی را عاملی برای کاهش قیمت خودرو می‌دانند، نیز از اخبار حائز اهمیت آنها بود. مدیرعامل رنو پارس فرانسه از باز پس گیری تولید موتور تندر 90 از خودروسازان ایرانی خبر داد(فارس).
در گروه پالایشگاهی، رنج های مثبت و حمایت سهامداران بخصوص در نماد شبندر سبب افزایش تقاضا و تشکیل صف خرید در اکثر نمادهای گروه و رشد حدود 55 واحدی شاخص کل گردید. اما اکثر نمادهای بزرگ گروه پتروشیمی همچون شپدیس و فارس متعادل و منفی و نمادهای کوچک همچون شسینا و شپلی مثبت و رشد قیمتی را تجربه نمودند. نماد پارسان با افزایش حدود 1.5 درصدی، رشد حدود 25 واحدی شاخص کل را در پی داشت. انتشار کاهش آمار تولید و فروش پتروشیمی مارون سبب افت قیمتی آن علیرغم جو مثبت بازار شد. اعلام آمادگی پونتیسلی فرانسه برای نوسازی پالایشگاه‌های ایران از اخبار حائز اهمیت این گروه بود(فارس).
در گروه های فلزی و معدنی، بازگشایی منفی و افت حدود 6 درصدی نماد فملی ریزش حدود 80 واحدی شاخص کل را در پی داشت. نمادهای کگل، کچاد فولاژ و فخوز همچنان صف فروش و بقیه اکثرا متعادل و مثبت پی گیری شدند که در این بین معاملات مثبت و صف خرید نماد کبافق چشم نوازی می نمود.
در گروه های ماشین آلات، تجهیزاتی و برقی، نمادهای فاذر، بکام، تمحرکه، تکمبا، بکاب، بمپنا و وتوشه مثبت و صف خرید و بقیه اکثرا متعادل و منفی دنبال شدند.
گروه ساختمانی و سیمانی شروعی مثبت داشتند اما عقب نشینی محسوس خریداران سبب نمایان شدن نوسانات منفی در آنها شد که در این بین نمادهای ثرود، ثاباد، ثتران، سپاها، ستران و سشرق مثبت و بقیه متعادل و منفی به کار خود پایان دادند. نماد تازه وارد ثپردیس بعد از فروکش کردن هیجانات دادوستدها، متعادل و مثبت به کار خود پایان داد. شرکت نوسازی و ساختمان تهران سرمایه خود را از ‎۳۰۰٬۰۰۰ میلیون ریال به‎۷۵۰٬۰۰۰میلیون ریال افزایش داد، میزان افزایش سرمایه ‎۱۵۰ درصد از محل مطالبات و آورده می باشد. معاون مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی با بیان اینکه طبق آمار اداره برق ۲۴۰ هزار خانه خالی در تهران وجود دارد اعلام کرد که مردم خانه‌های خالی را معرفی نمی‌کنند(ایسنا).
گروه بتا منفی قندی علیرغم جو مثبت کل بازار، اکثرا مثبت دنبال شدند. گروه های، غذایی، کاشی و سرامیک، کانی های غیر فلزی و لاستیک سازی، آی تی و دارویی، نیز کم حجم، متعادل و مثبت پی گیری شدند و نماد تیپیکو با رشد حدود 4 درصدی به گردونه معاملات بازگشت. همچنین غول داروسازی دانمارک وارد بازار ایران شد و رویترز از قرارداد شرکت بزرگ داروسازی نووو نوردیسک در ایران خبر داد و اعلام کرد این شرکت از معدود شرکت‌های اروپایی است که قرارداد قطعی با ایران را اعلام کرد(بورس پرس).
علی طیب‌نیا طی سخنانی در جلسه شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی که در محل اتاق بازرگانی و صنایع و معادن ایران برگزار شد، اعلام نمود دولت همچنان خود را مقید به کنترل نرخ تورم در سطح کنونی می‌داند، اما اولویت اصلی آن در نیمه دوم سال جدید اتخاذ تدابیری در جهت تسریع و فرایند خروج کامل اقتصاد کشور از رکود است(ایسنا).


تحلیل و اخبار حوزه بورس در سایت بانکی با همکاری و حمایت کارگزاری آبان تولید و عرضه می شود.

► تحلیل تکنیکال نماد زامیاد
اطلاعیه های مهم کدال در بازار بورس مورخه ۳۱ شهریور ۹۴ ◄

مطالب مرتبط
بنر