تحلیل اختصاصی از بازار بورس ۵ مهر ۹۴ و پیش بینی بازار فردا

دوشنبه ، 6 مهر 1394 ، 13:40

بانکی دات آی آر: لازم به ذکر است که این تحلیل‌ها نظرات اختصاصی کارشناسان کارگزاری آبان است و هیچ تضمینی برای سودآور بودن نیست.

در بین گروه های خودرویی، لیزینگی و حمل و نقلی، گروه خودرویی بعد از شروعی منفی، برخلاف انتظار با افزایش تقاضا و معاملاتی مثبت مواجه شد و بقیه اکثرا متعادل دنبال شدند که در این بین گروه قطعه ساز، با دادوستدهای منفی تری به کار خود پایان دادند. همچنین معاملات پرحجم، مثبت و عرضه مکرر صف خرید نماد خزامیا چشم نوازی می نمود.
گروه های بانکی، بیمه ای، سرمایه گذاری و واسطه گرهای مالی، اکثرا متعادل به کار خود پایان دادند که در این بین گروه سرمایه گذاری از فشار فروش بیشتر و در نتیجه معاملات منفی تری برخوردار بودند و نمادهای میهن، وغدیر و وبیمه(تحت حمایت های حقوقی سرمايه گذاري آتيه دماوند) با رشد قیمتی مواجه شدند. نماد بيمه ملت با معاملاتی همچنان منفی، جهت برگزاري مجامع عمومي عادي به طور فوق العاده به منظور انتخاب اعضاي هيات مديره و مجمع عمومي فوق العاده به منظور اصلاح اساسنامه متوقف شد.
در گروه های پتروشیمی و پالایشگاهی، معاملات متعادل و مثبت نمادهای شبندر و پارسان سبب ادامه دادوستدهای متعادل هم گروهی ها گردید که در این بین نمادهای شفن، شخارک، شنفت و شاوان همچنان از فشار فروش به مراتب بالاتر و معاملات منفی تری برخوردار بودند. انتشار افزایش سرمایه 50 درصدی و ادامه حمایت های شركت سرمايه گذاري غدير(سهامدار عمده) سبب رشد قیمتی و معاملات مثبت نماد پارسان و در نتیجه رشد 27 واحدی شاخص کل گردید. در بازارهای جهانی قیمت نفت با رشد اندک دنبال شد و ابهامات گروه های مذکور در مورد نرخ خوراک و سوخت همچنان ادامه دارد.
در گروه های فلزی و معدنی، حمایت حقوقی و دادوستد 433 میلیون سهمی نماد فملی در محدوده مثبت، سبب رشد حدود 24 واحدی شاخص کل گردید. نمادهای ارفع، فباهنر، هرمز،کبافق، فلوله و وتوکا مثبت و بقیه همچنان منفی دنبال شدند همچنین احتمال عرضه اولیه 10 درصد شرکت توکا نسوز با نماد کتوکا توسط سرمايه‌گذاري‌ توكا فولاد طی چهارشنبه اخیر بیشتر قوت گرفت.
در گروه های ساختمانی و سیمانی، ماشین آلات، تجهیزاتی و برقی، نمادهای بسويچ، تمحرکه و فلامی صف خرید، تکمبا، آ س پ، سغرب، ستران، سپاها، رتکو و بکاب مثبت و بقیه اکثرا افت قیمتی را تجربه نمودند. نماد ثپردیس تازه وارد نیز اکثرا متعادل و منفی دنبال گردید.
گروه قندی بعد از شروعی مثبت و با بهبود شرایط کلی بازار و نمایان شدن معاملات مثبت گروه های بزرگ، اکثرا منفی به کار خود پایان دادند. عرضه مکرر صف خرید و ادامه دادوستدهای مثبت، پرحجم در نماد وبشهر و کل گروه غذایی را نظاره گر بودیم. شركت كارخانه هاي توليدي و صنعتي ثابت خراسان با توجه به تعديل پيش بيني درآمد هر سهم، متوقف گردید. بر اساس اعلام فائو، شاخص بهای مواد غذایی به کمترین میزان در ۷ سال اخیر سقوط کرد. به دلیل فراوانی عرضه، ركود بهای انرژی و نگرانی‌ها از کند شدن رشد اقتصادی چین، کاهش قیمت‌های جهانی محصولات غذایی در ماه اوت(۱۰ مرداد تا ۱۰ شهریور) ادامه یافته و باعث شده شاخص بهای مواد غذایی فائو به کمترین میزان در ۷ سال اخیر سقوط کند. شاخص قیمت شكر نیز در ماه اوت با سقوط ۱۰ درصدی نسبت به ماه ژوئیه به ۱۶۳.۲ واحد رسیده که این موضوع هم در پی کاهش ارزش رئال (واحد پول برزیل) در برابر دلار آمریکا اتفاق افتاده است(مهر).
با توجه به نحوه معاملات و طبق انتظار همچنان بازاری کم حجم با معاملاتی شکننده را نظاره گر هستیم که خوشبختانه در سایه حمایت ها و خریدهای برخی حقوقی ها از ریزش بیشتر قیمت ها جلوگیری شده است اما همچنان به واسطه حجم پایین دادوستدها و وجود بی اعتمادی با بحران بازار سرمایه مواجه می باشیم. برای فردا همین منوال دادوستدها، با گرایشی منفی پیش بینی می شود.


تحلیل و اخبار حوزه بورس در سایت بانکی با همکاری و حمایت کارگزاری آبان تولید و عرضه می شود.

► اطلاعیه های مهم کدال در بازار بورس مورخه ۵ مهر ۹۴
تحلیل تکنیکال نمادمدیریت پروژه های نیروگاهی ایران (مپنا) ◄

مطالب مرتبط
بنر