تحلیل اختصاصی از بازار بورس ۸ مهر ۹۴ و پیش بینی بازار فردا

پنجشنبه ، 9 مهر 1394 ، 09:48

بانکی دات آی آر: لازم به ذکر است که این تحلیل‌ها نظرات اختصاصی کارشناسان کارگزاری آبان است و هیچ تضمینی برای سودآور بودن نیست.

نمادهای حپترو، خکمک، ولغدر، خمحور و خفناور از معدود نمادهای مثبت گروه های خودرویی، لیزینگی و حمل و نقلی بودند و بقیه هم گروهی ها اکثرا افت قیمتی را تجربه نمودند که در این بین گروه خودرویی با از دست رفتن سطوح حمایتی معتبر، اکثرا از فشار فروش بیشتری برخوردار بودند. بر اساس اعلام وزارت راه و شهرسازی، همایش بین‌المللی معرفی فرصت‌های سرمایه‌گذاری در حمل‌ونقل، مسکن و شهرسازی ۱۱ و ۱۲ مهرماه ۱۳۹۴ (۳ و ۴ اکتبر ۲۰۱۵) با حضور ۱۵۰ شرکت کننده خارجی و ۸۰۰ نفر شرکت‌کننده داخلی از جمله نیتین گاد کاری وزیر حمل و نقل و بزرگراه‌های هند، دوریس لئوتارت وزیر حمل و نقل٬ محیط زیست٬ انرژی و ارتباطات سوئیس و فرانسوا داون دبیرکل سازمان حمل و نقل بین الدولی ریلی - OTIF برگزار خواهد شد(ایسنا).
در گروه های بانکی، بیمه ای، سرمایه گذاری و واسطه گرهای مالی نماد وبصادر علیرغم افزایش حمایت ها و بازارگردانی صندوق سپهر، منفی به کار خود پایان داد. نمادهای پردیس، وسپه، وغدیر، ودی، آسیا و بساما مثبت و بقیه اکثرا منفی و همراه افت قیمتی دنبال شدند. معاون اول رئیس‌جمهور در نامه‌ای به روحانی از انتشار ۶۰ هزار میلیارد ریال صکوک اجاره با هدف بازپرداخت بدهی دولت به بانک‌ها که می‌تواند زمینه‌ساز کاهش نرخ سود بانکی باشد خبر داد (فارس).
در گروه های پتروشیمی و پالایشگاهی، نماد شسینا همچنان صف خرید، نمادهای شپاکسا، شاملا، شپدیس و تاپیکو مثبت و بقیه اکثرا افت قیمتی را تجربه نمودند. نماد شفارس پس از تشكيل جلسه هيات مديره مبني بر تصويب افزايش سرمايه به دلیل منطبق نشدن قیمت های خریداران و فروشندگان مورد بازگشایی قرار نگرفت. طبق اخبار از اول آبان‌ماه به صورت رسمی پالایشگاه فاز ۱۵ و ۱۶ به شرکت ملی گاز تحویل می‌شود و از نظر کیفیت محصولات خروجی پالایشگاه فاز ۱۵ و ۱۶ یکی از بهترین پالایشگاه‌های پارس جنوبی محسوب می‌شوند(مدیرعامل سپانیر - فارس). هند 700 میلیون دلار از بدهی نفتی شش میلیارد و 600 میلیون دلاری خود به ایران امروز پرداخت می‌کند. این قسط 700 میلیون دلاری اولین پرداخت به ایران پس از توافق جامع در ماه ژوییه است که راه را برای لغو تحریم‌ها علیه ایران بیشتر همراه می نماید(رویترز- ایسنا).
در گروه های فلزی و معدنی، نمادهای ذوب، فولاد، هرمز، فملی، کبافق و کاما مثبت بود و بقیه اکثرا متعادل و منفی دنبال شدند که در این بین سنگ آهنی هایی همچون نمادهای کگل و کچاد همچنان از فشار فروش مضاعفی برخوردار بودند. در بازارهای بین المللی نیز کاهش قیمت طلا، افزایش دلار(به دلیل انتشار افزایش شاخص های اقتصادی آمریکا)، کاهش مجدد قیمت نفت و کاهش اندک اکثر فلزات پایه عمدتا به دلیل تضعیف روز افزون اقتصاد چین را مشاهده نمودیم.
درگروه های ماشین آلات، تجهیزاتی و برقی، نمادهای بمپنا، تکنو، بالاس، تپکو، بکام و بکاب از معدود نمادهای مثبت گروه بودند و بقیه اکثرا همسو با کلیت بازار منفی پی گیری شدند.
نماد ثغرب در گروه ساختمانی علیرغم افت هم گروهی ها با رشد قیمتی و صف خرید دنبال شد و نمادهای ثاژن، سخاش، ستران، سغرب و سکرما مثبت و بقیه با افت قیمتی مواجه شدند که در این بین گروه سیمانی برخلاف گروه از فشار فروش کمتری برخوردار بودند و اکثرا متعادل به کار خود پایان دادند. در حالی که انبوه سازان مسکن ادعا می کنند نرخ سود تسهیلات ۱۰۰ میلیونی ساخت باید ۱۴ درصد باشد، مدیر طرح و برنامه بانک مسکن با تکذیب پرداخت تسهیلات ۱۰۰ میلیون تومانی ساخت مسکن با سود ۱۴ درصد گفت: این وام تنها به برخی مشتریان خاص و با نرخ سود ۲۴ درصد پرداخت خواهد شد(فارس).
با منفی شدن کل بازار برخی نمادهای گروه غذایی و قندی مجددا با افزایش تقاضا، مثبت شدند که در این بین صف خرید نمادهای قنیشا، قشکر، قصفها، قزوین، غشصفا، غمهرا و غبهنوش و معاملات پرحجم نماد قشیر علیرغم رشد حدود 170 درصدی آن طی یک ماه نمایان تر بود. گروه بنیادی محور دارویی با افزایش تقاضا اکثرا مثبت دادوستد شدند. با وجود پیشنهاد صنایع برای افزایش قیمت روغن نباتی، با مخالفت دولت فعلا افزایش قیمت این محصول منتفی شده است و اگر کارخانه‌ای قیمت محصول خود را افزایش دهد، سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولید‌کنندگان با آنها برخورد می‌کند(ایسنا).
طی دادوستدهای امروز، اسناد خزانه اسلامی در نماد اخزا در قیمت های 90،100 تومان کشف قیمت شد که در سررسید در 23 اسفند سال جاری به مبلغ اسمی 100،000 تومان بازخرید خواهد شد. با توجه به مفروضات گفته شده و نحوه دادوستدها، به نظر دلیل معاملات کم حجم، فرسایشی، منفی و خسته کننده این روزها علیرغم کمبود نقدینگی، جو انتظار گزارشات سه ماه دوم می باشد که با متورم شدن روز افزون هزینه های مالی، اداری و پرسنلی و رکود سنگین حاکم و مشکلات فروش شرکت ها، احتمالا گزارشات مطلوبی را شاهد نخواهیم بود.

تحلیل و اخبار حوزه بورس در سایت بانکی با همکاری و حمایت کارگزاری آبان تولید و عرضه می شود.

► اطلاعیه های مهم کدال در بازار بورس مورخه ۸ مهر ۹۴
تحلیل تکنیکال نماد سرمایه گذاری شاهد ◄

مطالب مرتبط
بنر