اطلاعیه های مهم کدال در بازار بورس مورخه ۸ مهر ۹۴

پنجشنبه ، 9 مهر 1394 ، 10:14

بانکی دات آی آر: لازم به ذکر است که این تحلیل‌ها نظرات اختصاصی کارشناسان کارگزاری آبان است و هیچ تضمینی برای سودآور بودن نیست.

زامیاد

شرکت زامیاد در آخرین پیش بینی که برای سال مالی منتهی به 29/12/94 داشته؛ سود هر سهم خود را با سرمایه ای معادل 2.400 میلیارد ریال به مبلغ 25 ریال اعلام نموده است. این در حالی است که طی دوره سه ماهه منتهی به 31/3/94 ؛ مبلغ (46) ریال زیان به ازای هر سهم شناسایی نموده است.
فروش برای سال 94 به مبلغ 13.793 میلیارد ریال دیده شده که طی دوره 3 ماهه حدود 9 درصد آن پوشش داده شده است.
در نمودار زیر پیش بینی شرکت از مبلغ فروش هر یک از محصولات برای سال 94 آورده شده است :


مقدار فروش هر یک از محصولات نیز ؛ به طور ماهانه در شش ماه ابتدایی سال در نمودار زیر نشان داده شده است : (ارقام به دستگاه)

 


مجموع فروش شرکت؛ در محصول وانت نیسان که 49 درصد مبلغ بودجه را تشکیل می دهد به تعداد 8،595 دستگاه بوده و 45 درصد مقدار بودجه را پوشش داده است. از طرف دیگر فروش وانت دیزل که 19 درصد مبلغ فروش بودجه را شامل می شود ؛ طی دوره شش ماهه به تعداد 1.002 دستگاه بوده و تنها 13 درصد مقدار بودجه را پوشش داده است.درنتیجه به جز محصول وانت نیسان که پوشش تقریبا مناسبی را در شش ماهه اول داشته است ؛ فروش مابقی محصولات شرکت مطابق با بودجه پیش نرفته است.
درصورتی که میانگین تعداد دستگاه های فروش رفته طی 6 ماه ابتدایی سال را در دو محصول انواع وانت نیسان و وانت دیزل ؛ مبنای پیش بینی شش ماه دوم قرار دهیم و برای سایر محصولات به صورت خوشبینانه مقدار پیش بینی شده بودجه را قرار دهیم؛ مقدار فروش شرکت برای پایان سال 94 به شرح جدول زیر پیش بینی می گردد : (ارقام به دستگاه)

 

نتیجه گیری :
فروش اعلام شده شرکت در شش ماه ابتدایی سال ضعیف بوده و مقدار بودجه پوشش مناسبی طی این دوره نداشته است ؛ حال در صورت قرار دادن مفروضات بالا در مقدار فروش و هم چنین اعمال نرخ های فروش سه ماهه ابتدایی برای کل سال به رقم 10،377 میلیارد ریال فروش می رسیم که 75 درصد مبلغ فروش بودجه را پوشش می دهد. این در حالی است که این مفروضات به طور خوشبینانه درنظر گرفته شده است. نهایتا با توجه به اطلاعات موجود ؛ انتظار تعدیل منفی در گزارش شش ماهه شرکت وجود دارد.

 

تحلیل و اخبار حوزه بورس در سایت بانکی با همکاری و حمایت کارگزاری آبان تولید و عرضه می شود.

► تحلیل تکنیکال نماد فملی
تحلیل اختصاصی از بازار بورس ۸ مهر ۹۴ و پیش بینی بازار فردا ◄

مطالب مرتبط
بنر